شناسهٔ خبر: 54182924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشف ۱۴۲ تن برنج احتکار شده در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۱۴۲ تن انواع برنج خارجی احتکار شده به ارزش ۶۰ میلیارد ریال از یک انبار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار غلامرضا جعفری در گفت‌وگوی‌رسانه‌ای اظهار داشت: با توجه به نوسانات و قیمت کالاها در بازار داخل و خارج، طرح مبارزه و مقابله با احتکار کالاهای اساسی و ضروری به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد.

وی افزود: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان در اجرای این طرح ، با انجام گشت زنی‌های هدفمند در محوطه یکی از انبارهای جاده اسکله شهید رجایی بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: ماموران پس از بررسی دقیق موضوع ضمن هماهنگی با مقام قضایی با حضور نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر  ۱۴۲ تن برنج احتکار شده کشف و ضبط کردند.
 
جعفری ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که صاحب برنج احتکار شده، این کالاها را از افراد دلال و واسطه خریداری کرده و در سامانه جامع انبارها نیز ثبت نشده در حالی که مالک کالا باید لیست و مشخصات کامل کالای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کند.
 
وی ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۶۰ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و انبار مذکور توسط ماموران پلمب شد.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

نظر شما