شناسهٔ خبر: 54178816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

بیش از ۳۳ میلیارد تومان زکات فطره در استان زنجان جمع آوری شد

زنجان-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود از روز عید سعید فطر تاکنون بیش از ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطره مردم استان زنجان جمع آوری، ساماندهی و در حوزه رسیدگی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی و سایر اقشار نیازمند هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

روح الله صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با ارائه گزارشی از جمع آوری زکات فطره و وجوه شرعی پرداختی مردم استان زنجان، افزود: ۳۳ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان زکات فطره و وجوه شرعی دریافتی مردم مومن و روزه دار استان بر اساس نیازسنجی انجام شده از خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی و سایر اقشار نیازمند به حساب آنها واریز و یا با حفظ کرامت انسانی، توزیع شد.

دبیر شورای زکات استان با تاکید براینکه زکات فطریه جمع آوری شده در بین نیازمندان هر شهر و منطقه هزینه شده است، گفت: با محوریت دبیرخانه شورای زکات، علاوه بر فراهم بودن بسترهای پرداخت الکترونیک و غیرحضوری، یک هزارو ۸۱۹  پایگاه جمع آوری زکات فطره در محل های برگزاری نماز عید سعید فطر، مراکز نیکوکاری، مساجد، دفاتر این نهاد و معابرسطح استان، در ۲ روز عید سعید فطر مستقر شد.

به گزارش ایرنا میزان زکات فطره جمع آوری شده طی سال گذشته در استان زنجان، بر اساس اعلام مدیرکل کمیته امداد استان ۱۴ میلیارد تومان بود.

بر اساس این اعلام در مجموع سال گذشته بیش از ۴۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع آوری شد که نسبت به سال ۹۹، افزایش ۲۷ درصدی داشت.

وی پیش از این نیز به تحقق ۱۱۰ درصدی برنامه ریزی های شورای زکات استان طی سال گذشته اشاره کرده و افزوده بود: تحقق برنامه ها در سال گذشته بیش از هدف‌گذاری های انجام شده بود.

نظر شما