شناسهٔ خبر: 54178108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اجرای ۲ هزار و ۲۲۷ برنامه به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در سراسر کشور

دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت از برگزاری دو هزار و ۲۲۷ برنامه به مناسبت چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در سوم و چهارم خرداد در سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جعفری، دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر سوم خرداد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و این عملیات در مورد برنامه های بزرگداشت سوم خرداد گفت: ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت های اصلی دفاع مقدس برای سال سوم در تمام کشور شکل گرفته است و در مجموعه سازمان های کشوری و لشکری در تمام استان ها قریب به 500 ستاد راهبردی فعالیت های ملی دفاع مقدس شکل گرفته است.

 

جعفری با بیان اینکه سوم خرداد نقطه عطف این مناسبت ها در دفاع مقدس است، افزود: به مناسبت سوم خرداد حجم وسیعی از فعالیت ها و برنامه ها تدارک دیده شده است و تا به امروز دو هزار و 227 برنامه برای سوم و چهارم خرداد در مجموعه سازمان های لشکری و کشوری و مجموعه های مردمی پیش بینی و ساماندهی شده است.

 

وی ادامه داد: از مجموع دو هزار و 227 برنامه بخشی از برنامه ها در حوزه کتاب، تجلیل از نویسندگان، رونمایی از کتاب و تجهیزات دانشگاه ها، برگزاری نشست های تخصصی و مسابقات نقد کتاب است که این بخش شامل 244 برنامه در کل کشور است که از مجموع کتاب های مرتبط با این مناسبت 60 کتاب جدید رونمایی می شود.

 

جعفری ادامه داد: در حوزه تجلیل از فعالان رسانه ای و دیدار با خانواده شهدا 892 عنوان برنامه در کل کشور پیش بینی شده است و 210 عنوان دیدار با خانواده شهدا در سوم و چهارم خرداد برگزار می شود.

 

دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت خاطرنشان کرد: 564 یادواره شهدا در کل کشور در سوم و چهارم خرداد برگزار می شود که همایش های تخصصی دیگری نیز در این زمینه پیش بینی شده است.

 

وی گفت: در بخش هنری نیز خوشنویسی، گرافیک، اجرای موسیقی، تجلیل از هنرمندان، رونمایی از تندیس و سردیس، شهدای شاخص، رونمایی از تصویر شهدا در سطح شهر و 164 عنوان برنامه در کل کشور اجرا می شود.

 

مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: در جهاد تبیین آثار عملی و تشریح عملیات ها 172 برنامه در کل کشور ساماندهی شده است.

 

جعفری ادامه داد: در حوزه شعر و ادبیات، شب شعر، نقد ادبی، 103 برنامه تدارک دیده شده است. در بخش فیلم و تئاتر و نقد تخصصی و تجلیل از فیلم سازان و جلسات نقد و بررسی نیز با هدف بازسازی عملیات ها 73 برنامه پیش بینی شده است. در بخش عمرانی، طراحی و غبارروبی شهدای گمنام 12 پروژه عمرانی پیش بینی شده است.

 

وی در مورد برنامه های شاخص بزرگداشت سوم خرداد گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اولین نشست سراسری میراث دفاع را در هفته میراث فرهنگی سوم خرداد ماه برگزار می کند و این روز به عنوان میراث فرهنگی و دفاع مقدس نامگذاری می شود.

 

وی ادامه داد: به همین مناسبت با حضور وزارت میراث و حفظ آثار در سراسر کشور نشست های مرتبط برگزار می شود و اطلس گردشگری انقلاب و دفاع مقدس رونمایی می شود. همچنین از شماره چهار رقمی موزه های سراسر کشور در این روز رونمایی می شود.

 

وی گفت: تجلیل از جمعی از روایت گران و دست اندرکاران دفاع مقدس، آیین افتتاحیه جشنواره ادبی یوسف در خرمشهر، برگزاری جشنواره نوقلمان دفاع مقدس، رونمایی از کتاب اسناد و تاریخ شفاهی دفاع مقدس، اجرای جُنگ فرهنگی، برگزاری گروه های موزیک نیروهای مسلح در میادین اصلی شهر تهران، نورافشانی غبور شهدای گمنام و آغاز به کار ستاد جهاد تبیین دفاع مقدس از جمله برنامه های شاخص بزرگداشت سوم خرداد است.

 

جعفری گفت: برگزاری مراسم شکرگزاری و نثار تاج گل در مرقد امام (ره) سوم خرداد، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک در پادگان ها و یگان های ارتش، برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی سپاه در استان قم، برگزاری اردوهای جهادی، تجلیل از 500 نفر از  فرماندهان دفاع مقدس و خانواده های شهدا در نیروی انتظامی و تبلیغات محیطی از دیگر برنامه های شاخص بزرگداشت سوم خرداد است.

 

وی خاطرنشان کرد: در تمام برنامه ها پرهیز از برنامه های کم اثر و پر هزینه و تاکید بر مشارکت مردمی و برنامه های اثرگذار و کم هزینه سرلوحه این برنامه ها قرار دارد.

 

 

پایان پیام/34

نظر شما