شناسهٔ خبر: 54177851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد:

پای گردوخاک عراق فردا به اردبیل هم باز می‌شود / افزایش 12 درجه‌ای دمای هوا امروز و فردا در استان

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: فردا(دوشنبه 2 خرداد) با تشکیل هسته گردوخاک در کشور عراق و وزش بادهای جنوبی، در استان اردبیل نیز غلظت گردوخاک افزایش می یابد.

صاحب‌خبر -

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرگار ایلنا در خصوص وضعیت جوی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز(یکشنبه ۱ خرداد) جو استان پایدار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به جهت جریانات جنوبی امروز و فردا شاهد افزایش محسوس دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس خواهیم بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: فردا با تشکیل هسته گردوخاک در کشور عراق و وزش بادهای جنوبی، در استان نیز غلظت گردوخاک افزایش می‌یابد.

محمدی ادامه داد: از عصر فردا با نفوذ سامانه ناپایدار سرعت وزش باد بتدریج افزایش می یابد بطوریکه در غالب مناطق(بویژه در مناطق مرکزی) وزش باد تند تا نسبتا شدید انتظار می رود. وزش باد تا ظهر سه شنبه(۳ خرداد) تداوم خواهد داشت.

این مسئول اذعان کرد: با فعالیت سامانه ناپایدار در استان از عصر روز دوشنبه هفته جاری بارش های باران آغاز می شود و تا روز پنجشنبه (۵ خرداد) تداوم خواهد داشت.

بارندگی ها ابتدا بصورت رگبار گاهی توام با رعدوبرق بوده اما از عصر سه شنبه با شمالی شدن جهت جریانات هوا ضمن کاهش محسوس دما، بارش باران در غالب مناطق استان تداوم خواهد داشت؛تمرکز بارندگی ها در نیمه شمالی استان پیش بینی می شود؛ این سامانه ظهر پنجشنبه هفته جاری از استان خارج می شود.

نظر شما