شناسهٔ خبر: 54173898 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدارس دولتی مناطق محروم هیئت امنایی می‌شود/ تحصیل بیش از ۱۲ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس هیئت امنایی

تهران_ ایرنا_ رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی گفت: ۱۲ هزار و ۱۸۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس هیئت امنایی تحصیل می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، احمد محمود زاده امروز در آیین امضا تفاهمنامه همکاری میان سازمان مدارس غیر دولتی و معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار و ۱۸۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس هیئت امنایی تحصیل می کنند، اظهار کرد: همچنین ۵ هزار و ۳۰۰ دانش آموز هم که تحت پوشش کمیته امداد هستند در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی با بیان اینکه مدارسی هم در مناطق محروم ایجاد شده است، افزود: دانش آموزان هم این روزها خواهان کمک به فرزندان در مناطق محروم هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اجرای سند تحول بنیادین یکی از فعالیت‌های مهم آموزش و پرورش است اما اجرای این سند به تنهایی  امکان‌پذیر نیست بلکه نیازمند عزمی ملی در این راستاست‌.

محمودزاده یادآور شد: یکی از هدف‌های سازمان گسترش مدارس هیئت امنایی با شکل،  رویکرد و سیاست‌گذاری جدید است.

وی با تاکید براینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس هیئت امنایی تحصیل می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۳۵  مدرسه هیئت امنایی وجود دارد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی گفت: قرار نیست مدرسه با کیفیت دولتی هیئت امنایی شود بلکه مدارس دولتی مناطق محروم هیئت امنایی می‌شود تا از این طریق بتوان خدمات بهتر آموزشی و تربیتی  به دانش‌آموزان و اولیای آنها ارایه کرد. 

وی ادامه داد:  پیشتر تلاش برآن بود که مدارس هیئت امنایی در مناطق خوب  شهر قرار گیرد و فضای فیزیکی خوبی داشته باشد که این موضوع  منجر به شکل‌گیری رقابت‌هایی با مراکز غیردولتی شده بود اما رویکرد ما این است که به سراغ محروم ترین مدارس برویم و بتوانیم برای توسعه‌ آن مدارس اقدام و مشارکت‌هایی را برای تقویت در مناطق کم برخوردار جلب کنیم.

محمود زاده عنوان کرد: تلاش برآن است که به این مدارس کمک فکری، آموزشی، و تربیتی شود و بخشی از ضعف‌هایی که در این مدارس وجود دارد را جبران کنیم. 

وی افزود: نیروی انسانی، محصول آموزش و پرورش است و به تعبیر رهبری، این سرمایه مهم ترین و بزرگترین منابع نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، بنابراین اهمیت مجموعه آموزش و پرورش از این حیث مد نظر قرار می‌گیرد که عامل تربیت و پرورش این سرمایه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمیته امداد از زمان تاسیس، اقدامات بسیار خوبی در راستای همکاری با آموزش و پرورش انجام داده است، گفت: فراهم کردن مقدمات تفاهم‌نامه همکاری از دوسال گذشته آغاز شده است. لازم است اقداماتی که در مناطق محروم انجام شده تقویت شود، آمادگی لازم در این خصوص وجود دارد.

نظر شما