شناسهٔ خبر: 54166968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

برگزاری 40 ویژه‌برنامه گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در آذربایجان شرقی

امیر «عباسی» گفت: تعداد ۴۰ ویژه‌برنامه محوری برای چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز نشست خبری به‌مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: رسانه‌ها در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین اهداف و اولویت‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی  مسئولیت خطیری برعهده دارند و امیدواریم یاری‌گر ما در این موضوع مهم باشند.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: در عملیات بیت المقدس با اینکه دشمن از تجهیزات مدرن روز برخوردار بود ولی ما موفق شدیم در این عملیات مهم و راهبردی پیروز شویم و ضمن آزادسازی خرمشهر و هویزه، ۱۹ هزار اسیر و مقادیر زیادی ادوات مختلف نظامی از دشمن بگیریم که در طول تاریخ دفاع مقدس بی‌نظیر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: تیپ ۳۱ عاشورا نیز به فرماندهی «امین شریعتی» و شهید «علی تجلایی» از آذربایجان شرقی در این عملیات حضور داشتند؛ ۱۹۴ شهید در این عملیات از استان داشتیم که ۵۴ تن از آنان از تبریز و الباقی از سایر شهرستان‌های استان بودند.

وی تاکید کرد: ایمان و توکل به خدا، وحدت بین نیروهای مسلح، اتفاق نظر برای پیروزی، روحیه مقاومت، ایثارگری، شهادت طلبی و شعار «ما می‌توانیم» از دلایل مهم موفقیت رزمندگان اسلامی در این عملیات بزرگ بود.

امیر «عباسی» درباره برنامه‌های گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در استان گفت: تعداد ۴۰ ویژه برنامه محوری برای چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در استان برگزار می‌شود که دستورالعمل اجرایی این برنامه‌ها به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده است.

وی افزود: توجه به کودکان، نوجوانان و جوانان از رئوس مهم برنامه‌های این ایام است که با توجه به هجمه‌های سنگین دشمنان علیه این قشر، از اهمیت خاصی برخوردار است.

امیر «عباسی» ادامه داد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در استان، عطرافشانی مزار شهدا، اختتامیه همایش جلوه‌های جهادی شهیدان باکری و سلیمانی در مدیریت شهری، همایش تجلیل از فاتحان و مدافعان خرمشهر با حضور خانواده‌های شهدا، شب خاطره، نمایشگاه عکس، رونمایی از کتاب «لاله‌های سرخ ایدم»، دیدار فرماندهان دوران دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و ... از جمله برنامه‌های گرامیداشت سالروز این حماسه شکوهمند است.

انتهای پیام/

نظر شما