شناسهٔ خبر: 54160279 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

چرا گوشی های شیائومی روز به روز گران تر می‌شوند؟

صاحب‌خبر -

قیمت گوشی های شیائومی هر روز در حال گران تر شدن است و گزارش مالی اخیر این کمپانی نیز گویای همین امر است. مدیر کمپانی شیائومی به تازگی دلیل این افزایش قیمت را توضیح داده است.

شیائومی به تازگی گزارش مالی سه ماه اول 2022 خود را ارائه کرده است. بر اساس این گزارش، میانگین قیمت گوشی‌های این برند با افزایشی 14.1 درصدی روبرو شده است. این افزایش قیمت توجهات بسیاری را متوجه خود کرده؛ تا جایی که وانگ شیانگ، مدیر شیائومی را نیز به واکنش واداشته است.

مدیر کمپانی شیائومی در این خصوص اعلام کرد که افزایش قیمت محصولات این برند به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های رده بالای روز در آن‌هاست. البته او یکی از هدف‌های مهم کمپانی متبوعش را نیز ساخت گوشی‌های میان رده ارزشمند عنوان کرد.

دلیل افزایش قیمت گوشی های شیائومی چیست؟

وانگ شیانگ در جدیدترین مصاحبه خود، ضمن تایید افزایش قیمت محصولات شیائومی، اعلام کرد که به دلیل تمرکز ویژه بر روی ساخت محصولات ابتدایی و پایین رده، میانگین قیمت گوشی‌های این برند با نرخ ملایمی افزایش یافته است! ادعای او البته تا حدی درست است؛ چرا که اگر محصولات ابتدایی و ارزان‌قیمت چینی را در نظر نگیریم، میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در بازار چین با شیب تندی در حال افزایش است.

وی همچنین اعلام کرد که استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر در محصولات جدید شیائومی طبیعتا به پشتیبانی سخت‌افزاری قدرتمندتری هم نیاز خواهد داشت. بر همین اساس، میانگین قیمت گوشی ها نیز به مرور زمان افزایش می‌یابند.

گوشی های شیائومی گوشی های شیائومی

به بیان ساده‌تر تا زمانی که شیائومی تصمیم به استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در گوشی‌های خود داشته باشد، چاره‌ای جز افزایش قیمت را پیش روی خود نمی‌بیند.

در سه ماه اول سال مالی 2022، کل درآمد این کمپانی بالغ بر 11 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته 4.6 درصد افت داشته است. شیائومی همچنین سود خالص 435 میلیون دلاری را نیز کسب کرد که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2021 حاکی از افتی 52.9 درصدی است. بعلاوه، درآمد بخش گوشی های هوشمند شیائومی 45.8 میلیارد دلار اعلام شده و تعداد گوشی‌های فروخته شده در این بازه زمانی 38.5 میلیون دستگاه اعلام شده است.

همچنین، در سه ماه اول سال مالی 2022، شیائومی موفق به فروش 4 میلیون گوشی هوشمند رده بالا در چین شده است که میانگین قیمت هریک از آن‌ها 450 دلار برآورد می‌شود.

شیائومی اکنون 500 میلیون کاربر دارد

چند روز پیش، موسسه آماری Counterpoint Research گزارشی جالب را در خصوص عملکرد برند شیائومی در سه ماه نخست سال 2022 منتشر کرد. بر اساس گزارش این موسسه، تعداد کاربران گوشی‌های شیائومی از 500 میلیون نسخه گذر کرده است. این تعداد کاربران، شیائومی را هم تراز با بزرگانی چون سامسونگ و اپل قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که شیائومی به طور خاص در بازار هند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است؛ هرچند که به تازگی این کمپانی جایگاه نخست در بازار هند را به سامسونگ واگذار کرد.

گوشی های شیائومی گوشی های شیائومی

در اختیار داشتن جامعه کاربری بالاتر طبیعتا درآمدزایی شیائومی را افزایش داده و امکان طراحی و فروش محصولاتی متفاوت نظیر گجت‌های مبتنی بر اینترنت اشیا را در اختیار این کمپانی قرار داده است. با بررسی دقیق‌تر روند پیشرفت برند شیائومی در سال‌های گذشته می‌توان درک بهتری از این مساله داشت.

حدود ده سال پیش، شیائومی به عنوان برندی شناخته می‌شد که بیشتر بر روی ساخت گوشی‌های اقتصادی و رده پایین تمرکز داشت و تنها در بازارهای خاصی نظیر چین فعال بود. اکنون اما این کمپانی با تبدیل شدن به برند شماره یک چین به خوبی توانسته در بازارهای دیگری نظیر هند نیز به موفقیت برسد. البته تمام موفقیت شیائومی در بازارهای هدف به دلیل فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی نیست؛ بلکه سرویس‌های فین تک و تجهیزات مبتنی بر اینترنت اشیا نیز نقش پررنگی در موفقیت این برند ایفا کرده‌اند.

نظر شما