شناسهٔ خبر: 54157994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

وزير اطلاعات اعلام كرد

دادستان‌ها با اعتراضات غيرقانوني برخورد قانوني مي‌كنند

اعتماد

سردار رضايي، درباره اقدامات پليس در خصوص مقابله با قاچاق كالا و احتكار با توجه به اجراي طرح اقتصادي دولت به ايلنا گفت: ما امروز خيلي خوشحاليم كه دولت و مجلس محترم به يك اقدام بسيار موثر رسيده و در خصوص مهندسي اقتصادي كشور و در راستاي ارتقاي معيشت مردم تصميم جدي گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

دادستان‌ها با اعتراضات غيرقانوني برخورد قانوني مي‌كنند

روزنو :وزير اطلاعات اعلام كرد: «دادستان‌ها متصدي حقوق عامه و حقوق شهروندي هستند» و «قاعدتا با اخلالگران نظم و امنيت كشور و محركين و كساني كه به نوعي براي تجمعات و اعتراضات غيرقانوني و تخريب‌ها برنامه‌ريزي مي‌كنند برخورد قانوني را اعمال مي‌نمايند.» وزير اطلاعات كه در بيست و يكمين همايش سراسري دادستان‌هاي مراكز استان‌ها سخن مي‌گفت با بيان اينكه هماهنگي و هم‌افزايي دستگاه‌هاي قضايي، اطلاعاتي، نظامي و انتظامي باعث ايجاد امنيت، آسايش و رفاه براي مردم مي‌شود، تاكيد كرد: «امروز با انتخاب مردم، دولتي مردمي مستقر است كه در شرايط خاص مشغول فعاليت شده و تصميم دارد اقداماتي شجاعانه و مدبرانه انجام دهد تا منافع ملي و مردمي را تامين كند و همان‌طور كه اين دولت انقلابي در بحث سلامت توفيقات بزرگي داشته و انتظارات و اميد را در بطن جامعه مضاعف كرده است، طرح مردمي‌سازي و توزيع عادلانه يارانه‌ها را براساس مصوبات مجلس شوراي اسلامي اجرا مي‌كند.»

وزير اطلاعات با اشاره به «فضاسازي رسانه‌هاي معاند در پي اجراي طرح مردمي‌سازي و توزيع عادلانه يارانه‌ها» گفت: دشمنان با استفاده از فضاي رسانه‌اي به دنبال ايجاد ناآرامي و خدشه به امنيت كشور بودند كه با هوشياري، همكاري و همراهي تحسين‌برانگيز مردم و هشدارها و اقدامات به‌موقع دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي و هماهنگي دستگاه قضايي، توطئه‌هاي آنان خنثي شد اما ايجاد ناآرامي و ضربه به امنيت كشور همچنان جزو برنامه‌هاي جنگ تركيبي دشمن است. خطيب با اشاره به دستگيري دو فرانسوي كه اخيرا توسط وزارت اطلاعات دستگير شده‌اند، گفت: دو فرد فرانسوي بازداشت شده توريست نبودند، ما از قبل به اطلاعاتي پيرامون آنها دست يافته بوديم و از لحظه ورود به كشور آنها دقيقا تحت نظر بودند. اين افراد به محض ورود، قرارهاي تشكيلاتي با چند كانون و محفل غيرقانوني و سابقه‌دار برگزار كردند. طبق مستندات موجود، اين دو فرانسوي به دنبال ايجاد ارتباط تشكيلاتي بين كانون‌هاي غيرقانوني و آشوبگر بودند كه با اتخاذ پوشش‌هاي صنفي، اهداف گروهك‌ها و سرويس‌هاي جاسوسي را دنبال مي‌كردند. براساس اطلاعات موثق برخي عناصر كانون‌هاي غيرقانوني موردنظر با گروهك‌هاي تروريستي شناخته شده و برخي جواسيس شناسايي شده خارج‌نشين متصل بودند كه به زودي اطلاعات بيشتري درخصوص اين پرونده منتشر خواهد شد. وزير اطلاعات همچنين درخصوص احمدرضا جلالي گفت: جاسوسي جلالي براي رژيم صهيونيستي، موضوعي اثبات شده و حكم اعدام او كليه مراحل قضايي را طي كرده است. دولت سوئد به نيابت از رژيم صهيونيستي و امريكا، مدتي پس از بازداشت و محاكمه جلالي به صورت غيرقانوني آقاي حميد نوري هموطن ما را در سوئد بازداشت، بلكه به نوعي گروگان گرفت. از اتفاقات عجيب اين بود كه دولت سوئد پس از بازداشت اين جاسوس در ايران به او اقامت دايم داد و پس از محاكمه و صدور حكم اعدامش به وي تابعيت سوئدي داد و از آن پس به عنوان شهروند اين كشور از او حمايت كرد و ما اطلاع داريم كه سوئدي‌ها با طراحي رژيم صهيونيستي و امريكا موضوع جلالي را پيگيري مي‌كنند و حميد نوري را با توطئه و سناريوي گروهك تروريستي منافقين به گروگان گرفته‌اند. در مورد جلالي نيز به زودي اطلاعات بيشتري منتشر خواهيم كرد.

تجمع غيرمجاز و اقدامات تخريب‌آميز قابل تحمل نيست

سردار قاسم رضايي، جانشين فرمانده فراجا نيز درباره اعتراضات در برخي استان‌ها در روزهاي اخير گفت: بالاخره زماني كه جمعيت به گراني و كمبود اجناس معترض مي‌شوند، حق با آنهاست اما معاندين و دشمنان و سوءاستفاده‌كنندگان و كساني كه بدخواه هستند، از اين جمعيتي كه حرف‌هاي‌شان را آرام مي‌زنند سوءاستفاده مي‌كنند و تخريب‌هايي را بعضا ايجاد مي‌كنند. قطعا پليس با اين افراد برخورد جدي مي‌كند و براي ما قابل تحمل نيست و البته مردم هم اجازه سوءاستفاده به آنها را نمي‌دهند.

سردار رضايي، درباره اقدامات پليس در خصوص مقابله با قاچاق كالا و احتكار با توجه به اجراي طرح اقتصادي دولت به ايلنا گفت: ما امروز خيلي خوشحاليم كه دولت و مجلس محترم به يك اقدام بسيار موثر رسيده و در خصوص مهندسي اقتصادي كشور و در راستاي ارتقاي معيشت مردم تصميم جدي گرفته‌اند.

وي ادامه داد: با وجود تامين اجناس ارزان‌قيمت در داخل كشور، اما سوبسيد آن را مافيا استفاده مي‌كردند و به نوعي كالاها قاچاق مي‌شد، اما اگر قيمت تعادل پيدا كند، قطعا در قاچاق تاثير مثبت خواهد گذاشت.

سردار رضايي خاطرنشان كرد: ما در اين طرح اخير نيز همگام با دولت و در كنار دولت هستيم و اقدامات بسيار موثري در خصوص مقابله با قاچاق و احتكار از سوي پليس نيز انجام شده است و مسوولان پس از استماع گزارش‌هاي پليس از ما تقدير كردند.

وي ادامه داد: اميدواريم دولت در تصميم گرفته شده اخير و اين جراحي بزرگ يا ترميم اقتصادي كه اعلام مي‌كند و همچنين همه اقداماتي كه در راستاي رضايت‌مندي مردم انجام مي‌شود، موفق باشد و ما هم در اين قضيه در مقابله با قاچاق و محتكران حتما كمك خواهيم كرد. سردار رضايي با تاكيد بر اينكه اين اقدام مجموعه پليس قانوني است، گفت: اينكه برخي به صورت غيرمجاز تجمع مي‌كنند و اقدامات تخريب‌آميز دارند و به اموال شخصي و دولتي آسيب وارد مي‌كنند، قابل تحمل نيست و قطعا ما به خواست مردم با اين افراد مقابله مي‌كنيم. وي تاكيد كرد: البته ما از مردم بزرگ و شريف ايران تشكر مي‌كنيم كه خودشان فهميده و اين موضوع را مديريت مي‌كنند، تعدادي كه از اصل طرح هم مطلع نبودند و بعضا انتظاراتي داشتند و آمده بودند، توجيه شدند و الحمدلله مشكل خاصي وجود ندارد.

نظر شما