شناسهٔ خبر: 54156230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عملیات آزادسازی خرمشهر برای نسل جدید تبیین شود

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان گفت: باید عملیات آزادسازی خرمشهر برای نسل جدید تبیین شود تا نسل جوان و نوجوان ما بدانند هویت ما رزمندگانی هستند که در این عملیات افتخارآفرینی کردند.

صاحب‌خبر -

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر مهمترین عملیات هشت سال دفاع مقدس بود که به همت رزمندگان اسلام در این عملیات شهر خرمشهر به دامان ایران اسلامی بازگشت.

وی با بیان اینکه چهل سال از واقعه تاریخی عملیات آزادسازی خرمشهر گذشته است، عنوان کرد: ما باید به عملیات آزادسازی خرمشهر و آن پیروزی بزرگ افتخار کنیم، این عملیات در دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ آغاز و ۲۳ روز پشت سر هم و مداوم انجام شد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان با اشاره به این مطلب که در این عملیات بیش از ۵ هزار کیلومتر از خاک میهن اسلامی آزاد شد، خاطرنشان کرد: همچنین هویزه و پادگان حمید هم در این عملیات آزاد شدند و خود اهواز هم از تیررس دشمن خارج شد.

وی با یاداوری این نکته که غرب کارون هم که به طور کامل در اختیار دشمن بود هم در عملیات بیت‌المقدس آزاد شد، بیان کرد: رزمندگان اسلام یک عملیات بی‌نظیر را در این مقطع تاریخی را در مقابل دشمن انجام دادند که تعدادی از رزمندگان عزیز ما در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند و تعدادی هم جانباز شدند که تعدادی از آنها هنوز در قید حیات هستند.

شاهوارپور گفت: شمار زیادی از رزمندگان ما چه در ارتش و چه در سپاه چه در بسیج چه در جهادسازندگی و نیروهای مردمی در عملیات بیت‌المقدس شرکت کردند که ما در مراسم صبحگاه از تعدادی از آنها تجلیل کردیم.

وی در ادامه به تاثیر انجام عملیات بیت‌المقدس در جامعه اشاره کرد و افزود: ملت ایران به ویژه مردم خرمشهر که زخم عمیقی را به خاطر اشغال شهرشان متحمل شده بودند در روز آزادسازی خرمشهر شاد بودند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان تصریح کرد: فتح خرمشهر یکی از شادی‌های مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که همواره باید یادآوری شود.

وی با تاکید بر این نکته که شجاعت، ایثارگری و از خودگذشگی رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر باید یادآوری شود، عنوان کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر رزمندگان ما ۱۹ هزار اسیر گرفتند که خرمشهر را به دریایی از مین تبدیل کرده بودند.

شاهوارپور تاکید کرد: باید عملیات آزادسازی خرمشهر برای نسل جدید تبیین شود تا نسل جوان و نوجوان ما بدانند هویت ما رزمندگانی هستند که در این عملیات افتخارآفرینی کردند.

انتهای پیام/م

نظر شما