شناسهٔ خبر: 54153516 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان قزوین:

امتحانات نهایی ۱۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز پایه دوازدهم قزوینی در ۷۷ حوزه آموزشی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری امتحانات نهایی ۱۰هزار و ۸۰۰ دانش آموز پایه دوازدهم استان در ۷۷ حوزه آموزشی خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا جلیلوند افزود: با توجه به استمرار آموزش حضوری دانش آموزان در سال تحصیلی جاری و تدریس تمام محتوای کتب درسی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم تمامی دوره های تحصیلی به شیوه حضوری برگزار می شود.

وی اظهار داشت: سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدارس روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری در نوبت خرداد ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مطابق زمان بندی تعیین شده توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بدون حذفیات به صورت ستادی و متمرکز توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی طراحی و بصورت الکترونیکی به حوزه های امتحانی ارسال خواهد شد. 

جلیلوند تصریح کرد: برنامه امتحانات نهایی نیز جهت اجرا به نواحی و مناطق ۱۴گانه استان ابلاغ شده و  امتحانات از اول  تا ۲۸ خرداد ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی شامل گندزدایی و ضد عفونی فضا و تجهیزات حوزه ها با تهویه هوای مناسب،مورد تاکید قرار گرفته است.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی استان قزوین افزود:  انتظار است اولیای گرامی با فراهم نمودن شرایط مناسب در ایام باقیمانده سال تحصیلی در به ثمر رساندن تلاش فرزندانشان و خدمات آموزشی و پرورشی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند.

جلیلوند در خصوص حضور دانش آموزان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا در حوزه‌های امتحانی گفت: این دانش آموزان در محلی مجزا (قرنطینه) که برای همین منظور در همان حوزه برگزاری امتحانات پیش بینی و تجهیز شده است، با حضور مراقبین، در امتحانات شرکت می کنند و از این بابت هم نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ارزشیابی پایانی پایه نهم مدارس روزانه ،بزرگسالان و داوطلبان آزاد با طراحی سوالات هماهنگ استانی و اجرای مدرسه ای  در بازه زمانی اول تا ۲۳ خرداد ماه برگزار خواهد شد و همچنین طراحی سوالات دانش آموزان بزرگسال و داوطلبان آزاد پایه ششم به صورت هماهنگ منطقه ای خواهد بود.

در ادامه جلیلوند از دانش آموزان خواست با برنامه ریزی و پشتکار از فرصت باقی مانده تا امتحانات نوبت دوم به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است. 

نظر شما