شناسهٔ خبر: 54153158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افراد فاقد شناسنامه در استان هرمزگان تعیین تکلیف شدند

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: تمام افراد متقاضی شناسنامه در استان هرمزگان تعیین تکلیف شدند.

صاحب‌خبر -

مجتبی قهرمانی گفت: با تشکیل تیم‌هایی از ادارات و دستگاه‌های متولی با محوریت رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان برای رفع موانع قانونی و تسریع در صدور اوراق هویت افراد فادق شناسنامه، تمهیدات لازم اتخاذ و اجرایی شد.

به علت عدم احراز هویت و نداشتن شناسنامه، ۴۲ نفر از اهالی شهر لیردف از توابع این شهرستان، برای سال‌های متمادی از دریافت بسیاری از خدمات آموزشی، رفاهی و درمانی محروم بودند؛ همین موضوع ضرورت تسریع در مراحل قانونی برای حل این مشکل را اجتناب ناپذیر می‌ساخت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: حدود ۱۵۰ فقره شناسنامه برای افراد فاقد شناسنامه صادر و تحویل داده شده است. حدود ۱۰ نفر نیز به لحاظ عدم احراز ایرانی بودن تقاضای ایشان مردود اعلام شده است.

۲۷ دی‌ سال ۱۴۰۰ حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضائیه به موضوع افراد فاقد شناسنامه و مدارک هویتی که به‌نوبه خود مقوله‌ای آسیب‌زا و مولد جرم و تخلف است اشاره کرد و گفت در این رابطه باید معاونت اجتماعی قوه قضائیه ورود کرده و با بخش‌های مختلف دولت از جمله وزارت کشور و سازمان ثبت‌احوال و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جلساتی را برگزار کند تا بخشی از مشکلات در این زمینه مرتفع شود.

نظر شما