شناسهٔ خبر: 54152559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صدور نخستین گواهینامه استاندارد ملی تولید زردآلو به نام کشاورز پیشروی خاش و تفتان

نخستین گواهینامه استاندرد ملی ایران و پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی به شماره ۷۴۸۷۱۰۳۰۰غ در تولید استاندارد زردآلو در استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ به نام کریم بخش کردی تمندانی باغدار نمونه زردآلو در جشنواره ترویجی زردآلو در سال ۱۴۰۰ شهرستان تفتان در تمندان صادر شده و نشان از آن دارد که تولید کنندگان زردآلو با تولید زردآلوی با کیفیت و سالم و ارگانیک به سلامت مردم اهمیت می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا- کریم بخش کردی در روستای تمندان افزون بر پنج هزار متر مربع باغ زردآلو دارد و با روش آبیاری نوین و با استفاده از شیوه های علمی و تجربی موفق خود توانسته محصول سالم و ارگانیک را به جامعه تحویل دهد.

جالب است بدانید باغات زردآلوی این کشاورز پیشرو در خاش و تفتان بیشترین و با کیفیت ترین محصولات در بین دیگر باغداران بوده و مصرف کنندگان با رضایت بیشتری این محصولات را تهیه می کنند.

زردآلو، با نام علمی( prunus armenica) از خانواده گلسرخیان است.

بیشترین تولید زردآلو در جهان به ترتیب در کشورهای؛ ترکیه، ازبکستان، ایتالیا، الجزایر و ایران است و بیشترین تولید زردآلو در استان سیستان و بلوچستان در اطراف تفتان می باشد و زردآلوی تفتان از با کیفیت ترین زردآلوهای ایران است.

میوه زردآلو دارای رقم های گوناگون است که بیشتر ارقام خوب زردآلو در باغات اطراف تفتان پرورش داده می شوند.

زردآلو سرشار از فیبر غذایی و دارای ویتامین های A, C, K, E و نیاسین، پتاسیم، مس، منگنز، منیزبم، آهن، اسید فولیک و فسفر، روی است و علاوه بر اینکه میوه ای خوش طعم است، برای سلامت چشم، درمان سرطان، درمان یبوست، کمک به سلامت استخوان، کنترل سطح مایعات بدن، درمان گوش درد، درمان تب، سلامت قلب، درمان کم خونی، کمک به کبد برای فعالیت بهتر و جلوگیری از کبد چرب، کمک به کاهش وزن و مفید است.

زردآلو را بهتر است قبل از غذا تناول و همراه آن هسته آن را نیز خورد تا دچار نفخ و دل پیچه نشویم. و نوشیدن عرق نعنا و زیره در کاهش نفخ و سنگینی مصرف زردآلو مفید است.

افراد سالخورده و کودکان باید از زیاد خوردن زردالو  اجتناب تا دچار نفخ و مشکلات گوارشی نشوند. زردآلو دارای طبع سرد بوده و برای افراد سرد مزاج مفید نیست.

مصرف ناشتای زردآلو موجب دل پیچه و درد شکم می شود.

زردآلو علاوه بر تازه خوری می‌شود و نیز می توان آن را تبدیل به کمپوت، لواشک، مربا، ترشی، برگه و غیره نمود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما