شناسهٔ خبر: 54149112 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

ایلان ماسک اپل را در توییتر به تمسخر گرفت

مبین احمدی

ایلان ماسک در توییتر اپل را به‌خاطر به‌تعویق‌افتادن سیاست بازگشت به محیط کار به تمسخر گرفت. اپل قرار بود در روزهای آینده کارکنان را به سه روز کار حضوری در هفته ملزم کند.

صاحب‌خبر -

اپل قصد داشت تابستان سال گذشته اکثر کارمندان را مجدداً به محل کار برگرداند. اکثر کارمندان این شرکت از آغاز دنیاگیری ویروس کرونا مشغول دورکاری‌اند. اپل در طرح جدید خود اعلام کرد که کارمندان موظف هستند سه روز در هفته به‌صورت حضوری کار کنند.

از ماه گذشته اپل کارمندان را ملزم کرده دو روز در هفته به محل کار بروند و قرار بود در روزهای آینده کارکنان به سه روز کار حضوری ملزم شوند؛ بااین‌حال عملیاتی شدن طرح جدید اپل تا زمانی نامشخص به تعویق افتاده است.

در همین راستا رسانه‌ی بلومبرگ در توییتی این موضوع را اطلاع‌رسانی کرد. ایلان ماسک در پاسخ به این توییت از یک میم با چنین متنی استفاده کرد: «لباس‌‌های باشگاه را بپوشید و تلویزیون نگاه کنید.» مدیرعامل تسلا ازطریق این میم به‌صورت غیرمستقیم اعلام کرده که با دورکاری مخالف است.

pic.twitter.com/qup2NUiOM1

— Elon Musk (@elonmusk) May 18, 2022

این واکنش از سمت ایلان ماسک عجیب به نظر می‌رسد؛ چون شواهد نشان می‌دهد بسیاری از افراد به هنگام دورکاری بازدهی بهتری دارند و به دلیل صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی رفت‌و‌آمد، از دورکاری استقبال می‌کنند.

نتیجه‌ی تحقیقات نشان می‌دهد فرسودگی شغلی به هنگام دورکاری به‌میزان بیش از ۲۶ درصد کاهش پیدا می‌کند. همین تحقیقات اعلام می‌کنند دورکاری باعث بهبود ۶۳ درصدی نوآوری، بهبود ۷۵ درصد مشارکت کاری و بهبود ۶۸ درصدی تعهدات سازمانی کارمندان می‌شود.

براساس گزارش 9to5Mac، رسانه‌ی فورچون می‌گوید کارمندان توییتر نگران نگرش ایلان ماسک به تعادل بین کار و زندگی و به‌طور کلی دورکاری هستند. ایلان ماسک پیش‌تر فرهنگ کار در چین را ستایش کرده و گفته کارگران چینی حتی کارخانه را ترک نمی‌کنند، اما در آمریکا مردم هیچ تمایلی به حضور در محیط کار ندارند.

نظر شما