شناسهٔ خبر: 54146670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گذشته با ترویج شعارهایی چون «فرزند کمتر، زندگی بهتر»، فرزندآوری را تحقیر و محدود کردند

فرنوش رئیسی

امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه در گذشته با ترویج شعارهایی چون «فرزند کمتر، زندگی بهتر»، فرزندآوری را تحقیر و محدود کردند، گفت: چنین شعارهایی امروز باعث بحران شده و ۲۰ سال طول می کشد تا معضل پیری جمعیت دوباره احیا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام مجتبی نجفی اظهار کرد: شیطان در هر لحظه در حال وسوسه کردن ما است اما کسانی که تقوای الهی دارند از طوفان هایی که شیطان و ایادی آن ایجاد می‌کنند، هرگز به لرزش در نمی‌آیند.
 

نجفی به صبر و حلم بعنوان یکی از بزرگترین شاخصه‌های  پیامبر اکرم اشاره و تصریح کرد: ما نیز باید در زندگی صبر و حلم را داشته باشیم و با صبوری در برابر ناملایمات و مشکلات زندگی جزو عاقبه المتقین باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال خدشه دار کردن دین ما است، افزود: ما باید اشداء علی الکفار باشیم و بدانیم که دشمن همواره  از طریق رسانه‌ها و توصیف غیر واقعی به دنبال تفرقه افکنی در بین مسلمانان است. 

نجفی  با بیان اینکه جمعیت قوام یک جامعه است و هر کشوری که جمعیت آن جوان و متعهد و متخصص است می‌تواند در مسیر سعادت گام بردارد و به اهداف خود برسد گفت: امروز ما باید شعار ایران جوان را داشته باشیم.

امام جمعه موقت ملایر ادامه داد: در گذشته با ترویج شعارهایی چون «فرزند کمتر، زندگی بهتر»، فرزندآوری را تحقیر و محدود کردند، مطرح کرد: چنین شعارهایی امروز باعث بحران شده و ۲۰ سال طول می کشد تا معضل پیری جمعیت دوباره احیا شود.

وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری بر مسئله افزایش جمعیت، گفت: اگر برای کمبود جمعیت فکری نشود به عنوان بحران آینده کشور است. 

نجفی خاطرنشان کرد: این بحران باید با تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری حل شود و در این زمینه نیز دولت با رفع مشکلات و ایجاد امکانات  مشوق‌هایی را برای افزایش جمعیت در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: دولت باید با رفع مشکلات و موانع ازدواج، جوانان را به این امر مقدس تشویق کند تا شاهد افزایش جمعیت بیشتر در کشور باشیم.

امام جمعه موقت ملایر اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها را یکی از اقدامات ارزشمند دولت برشمرد و بیان کرد: قبل از حذف ارز ترجیحی مصیبت هایی از جمله قاچاق کالاهای اساسی را داشتیم و طبق آمار کالاهای قاچاق زیادی کشف شده است و همه این موارد در واقع ریشه در ارز ترجیحی دارد.

نجفی تاکید کرد: این طرح ملی به صلاح مملکت و لازمه رسیدن به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی است.

وی گفت:  اجرای این طرح می‌تواند پایان قاچاق کالاهای اساسی ، رشد تولید ملی و داخلی، توزیع عادلانه  بیت المال  بحث امنیت غذایی و... را به همراه داتشته باشد.

وی یادآور شد: متاسفانه ارز ترجیحی  باعث جسور شدن افرادی خاص شده بود که استفاده از بیت المال مردم و منابع کشور را سهم خود از سفره انقلاب می‌دانستند .

امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها سبب می شود این منابع به جیب عده‌ای خاص نرود، گفت: با اجرای این طرح، منابع ملی و ارزی و بیت المال کشور به نفع همه مردم به ویژه اقشار محروم و ضعیف جامعه خواهد بود.

نجفی ضمن تاکید بر ضرورت اقتصاد مقاومتی بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری، ابراز امیدواری کرد: با اجرای درست این طرح و برنامه ریزی دولت در آینده شاهد ثبات قیمت‌ها و ثبات بازار خواهیم بود.

وی خواستار اقدامات دولت و نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات و برنامه ریزی بهتر اقتصادی شد و افزود: از دولت می‌خواهیم سفره کسانی را که دلبستگی به انقلاب ندارند، جمع کند.

وی با اشاره به ضرورت تشویق خانواده ها برای ثبت نام فرزندان شان در حوزه های علمیه، تاکید کرد: تشویق فرزندان به حوزه‌های علمیه تربیت سرباز برای امام زمان(عج) است.

امام جمعه موقت ملایر در پایان ضمن اشاره به گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، خرمشهر را حماسه تمام نشدنی دانست و یادآور شد: به گفته امام راحل، خرمشهر را خدا آزاد کرد و این حماسه بزرگ در ذهن این تاریخ باقی است و ماندگار خواهد ماند.


انتهای پیام

نظر شما