شناسهٔ خبر: 54146488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه خیرآباد ورامین:

پیر شدن جمعیت، امینت،فرهنگ و مسائل عاطفی جامعه را به خطر می اندازد

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: پیر شدن جمعیت، امینت،فرهنگ و مسائل عاطفی جامعه را به خطر می اندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین، در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند در سوره مبارکه قیامت بعد از قسم خوردن به روز قیامت و قسم خوردن به نفس لوامه می‌فرماید؛ آیا انسان گمان کرده، آیا ما نمی‌توانیم  استخوان های او را بعد از آنکه پوسید جمع آوری کنیم بلکه اینگونه نیست ما می‌توانیم انگشتان او را هم به‌وجود آوریم، بعضی از مفسرین منظور از انگشت را خطوطی که بر انگشتان انسان قرار دارد معنا کرده اند بدین معنا که قادریم خطوط بر سر انگشتان هر کس را بعد از مرگ دوباره بازآفرینی کنیم، سپس خداوند تبارک و تعالی علت تشکیک این افراد در بحث قیامت را اینگونه بیان می‌کند که آنها می‌خواهند با نفی و زیر سؤال بردن قیامت، راه معصیت را بر خود باز کنند.


وی افزود: (بل یرید الانسان لیفجر امامه) این آیه در اصل علت گناه و معصیت را فراموشی قیامت بیان می‌کند و علت بازدارندگی انسان از گناه و معصیت را یاد و باور قیامت می‌داند، در روایات داریم زیرک‌ترین مردم کسی است که مرگ را زیاد یاد کند، یا در روایت دیگر داریم کسی که به یاد مرگ باشد به نداری و زهد راضی است.


امم جمعه خیرآباد گفت: مقام معظم رهبری در نامه ای که به فعالان حوزه جمعیت مرقوم داشتند، تلاش برای افزایش نسل را از ضروری ترین فرائض و سیاستی حیاتی دانستند.


حجت الاسلام طزری بیان کرد: بحث جمعیت و پیری جامعه، بحثی که تنها مربوط به کشور ما باشد نیست بلکه یک معضل جهانی است که حتی کشورهای پرجمعیت همچون چین نگران پیر شدن جامعه خود است.


وی عنوان کرد: پیری جامعه مشکلات متعددی را برای هر کشوری که به آن مبتلا شود در پی خواهد داشت، در خانواده های تک فرزندی، پدر و مادر که به سن کهولت می‌رسند به ناچار باید در خانه سالمندان زندگی کنند و این امر جدای از آنکه هزینه ای بر جامعه و شخص تحمیل می‌کند از لحاظ عاطفی برای هر دو (فرزند و پدر )مشکلاتی در پی دارد، از طرفی دیگر نیروی کار جامعه از دست می‌رود و برای تامین نیروی کار باید از کشورهای دیگر با فرهنگ متفاوت نیرو وارد کرد که این امر موجب به خطر افتادن فرهنگ جامعه می‌شود و از لحاظ دیگر نیروی دفاعی جامعه بر اثر کهولت سن و نبود نیروی دفاعی و رزمی جوان آسیب می‌بیند البته تمام این مطالب در بحث فرزند آوری منوط به آنست که مسؤولان در راستای فرزند آوری باید خدمات ارزشمندی ارائه نمایند.


خطیب جمعه خیرآباد خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های قبل بحث فرزند آوری فقط در گفتار بود و هیچ مشوقی برای خانواده ها نبود، هم مردم و هم مسؤولان باید خود را در قبال پیری جامعه مسؤول بدانند.


حجت الاسلام طزری گفت: یکی از آثار اصلاح طرح هدفمند کردن یارانه این است که دولت مجبور بود برای تامین این کالاها ارز لازم را تخصیص دهد و چون در شرایط تحریم قرار داریم و از لحاظ ارزی با مشکل روبرو می‌شدیم مجبور بودیم که در بعضی شرایط امتیاز های بسیاری به دشمنان نظام برای تامین ارز لازم را بدهیم.


وی در پایان افزود: از طرفی با بالا و پایین شدن ارز در جامعه دچار مشکل و تنش می‌شدیم اما این اقدام وابستگی ما را به ارز کم خواهد کرد و تاثیر بازار جهانی بر اقتصاد ما را کمتر و اقتصاد کشور را مصون خواهد کرد.

پایان پیام/659

نظر شما