شناسهٔ خبر: 54145639 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجوی پزشکی در مناطق محروم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بومی‌گزینی دانشجویان دستیاری تخصصی و تفویض اختیار جذب دانشجوی دستیاری تخصصی به استان‌ها خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در مناطق محروم ۲۰ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه اختیار جذب دانشجوی دستیاری به استان‌ها داده می‌شود، در اجلاس روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مازندران اظهار کرد: امسال گزینش و جذب دانشجوی دستیاری تخصصی شرایط ویژه‌ای یافته و در پذیرش دستیاری بومی‌گزینی می‌شود تا  متخصصان پس از آموزش و فارغ‌التحصیلی برای ارائه خدمت به محل خود بازگردند. 

افزایش 20 درصدی پذیرش دانشجوی پزشکی در مناطق محروم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اعلام کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مناطق محروم  20 درصد افزایش یافته و از 8 هزار به 9600 دانشجو افزایش می‌یابد. 

ضرورت ساخت خوابگاه‌های متاهلی 

عین اللهی از روسای دانشگاه‌ها خواست با کمک خیرین و سرمایه‌گذاران ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و متأهلی را افزایش دهند و تاکید کرد: نظام سلامت باید در مساله افزایش جمعیت منسجم ، کارآمد و مؤثر  موثر عمل کند. 

وی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جمعیت و پیام اخیر ایشان یادآور شد: "قرارگاه عملیاتی جمعیت" به منزله یک ستاد باید در هر دانشگاه علوم پزشکی کشور تشکیل و اقدامات عملی و نتایج حاصله را به طور مستمر و منظم به وزارتخانه اعلام کند.

انتهای پیام/

نظر شما