شناسهٔ خبر: 54145529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون شورای دولتی تاتارستان:

تاتارستان و افغانستان در زمینه زراعت همکاری می‌کنند

معاون شورای دولتی تاتارستان گفت سبزیجات و محصولات میوه می توانند به موضوع مبادله، فروش و تجارت با افغانستان تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

معاون شورای دولتی تاتارستان، کشور افغانستان را کشوری با آب و هوای گرم دانست و گفت که میتواند با روسیه در زمینه سبزیجات همکاری داشته باشد.

طاهر خدایف، معاون شورای دولتی در نشست "روسیه-جهان اسلام: اجلاس کازان ۲۰۲۲"، در مورد چشم انداز همکاری تاتارستان با افغانستان گفت: " این موضوع مربوط به دولت ماست. ما یک جمهوری صادرات محور هستیم و محصولات را در حجم نسبتاً زیادی تولید می کنیم. به روسیه، ما بیشترین حجم شیر را تولید می کنیم - تقریباً ۲ میلیون تن، ما سیب زمینی زیاد پرورش می دهیم. ما خودکفا هستیم، ما به بخش های دیگر روسیه هم صادرات داریم و از جمله بخش زیادی را خارج از کشور به فروش میرسانیم. به افغانستان نیز می تواند محصولات ما عرضه شود."

خدایف همچنان گفت: "شرایط آب و هوایی افغانستان با ما متفاوت است. افغانستان آب و هوای گرم دارد اما ما زمستان سردی داریم. سبزیجات و محصولات میوه، البته، می توانند به موضوع مبادله، فروش و تجارت سودمند تبدیل شوند. احتمالا قوه مجریه جمهوری ما به این موضوع توجه خواهد کرد.

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که که روسیه چشم‌اندازهایی برای توسعه همکاری با افغانستان در زراعت، انرژی و حمل و نقل با در نظر گرفتن پتانسیل ترانزیتی این کشور می بیند.

نظر شما