شناسهٔ خبر: 54143248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

تقدیم لایحه جدید انتخابات به مجلس تا پایان امسال

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: بنا داریم در دولت سیزدهم با صرف زمان مناسب لایحه انتخابات را تدوین کنیم و امیدواریم همین امسال نهایی شده و در دستور رسیدگی قرار گیرد تا به لحظات پایانی و روز‌های نزدیک انتخابات موکول نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، سید محمد حسینی اظهار داشت: وزارت کشور به طور جدی مشغول تدوین لایحه جدید انتخابات است و از برخی اندیشکده‌ها و گروه‌های خارج از وزارت کشور نیز کمک گرفته شده تا یک لایحه قوی و خوب تدوین شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: در هر دوره در مجلس و در دولت‌های مختلف، لایحه انتخابات دائما دستخشوش تغییرات مختلف شده و نگاه کامل و جامعی به آن نشده، بلکه اصلاحات موردی روی آن اعمال شده و عمدتاً نیز با شتابزدگی به آن پرداخته شده که نهایتا شورای نگهبان نیز آنرا نپذیرفته است.

وی تصریح کرد: بنا داریم در دولت سیزدهم با صرف  زمان مناسب لایحه انتخابات را تدوین کنیم و امیدواریم همین امسال نهایی شده و در دستور رسیدگی قرار گیرد تا به لحظات پایانی و روز‌های نزدیک انتخابات موکول نشود و کیفیت رسیدگی به آن پایین نیاید چرا که حداقل ۶ ماه پیش از آغاز فرایند انتخابات باید قانون انتخابات تعیین تکلیف شود لذا سعی داریم در سال ۱۴۰۱ آن را به مجلس تقدیم کنیم.

نظر شما