شناسهٔ خبر: 54138701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی طالبان: کمیسیون بررسی و تخطی رسانه‌ها کارش را از سر می‌گیرد

سخنگوی طالبان گفت: رسانه‌ها باید مواردی همچون اصول اسلامی، منافع ملی، جلوگیری از شایعه پراکنی، احترام به حریم خصوص افراد را حین گزارش دهی در نظر بگیرند.

صاحب‌خبر -

در نشست بزرگداشت از روز جهانی آزادی مطبوعات از سوی وزارت اطلاعات و فرهنګ طالبان و فدراسیون نهاد‌های خبرنگاران و رسانه‌ها در کابل، روی مشکلات موجود فرا راه آزادی بیان، دسترسی به اطلاعات و کار رسانه‌ای تاکید شد.

مجاهد سخنگوی طالبان، ضمن تایید برخی مشکلات در امر اطلاع رسانی، از رسانه‌ها و خبر نگاران خواست تا به منظور جلوگیری از سو تفاهمات؛ اصول اسلامی، منافع ملی، جلوگیری از شایعه پراگنی، احترام به حریم خصوص افراد را حین گزارش دهی در نظر داشته باشند.

سخنگوی طالبان افزود: در اثر تلاش‌های پیهم وزارت اطلاعات و فرهنگ، کمیسیون بررسی تخطی‌های رسانه‌ای و کمیسیون حق دسترسی به اطلاعات نیز امروز دوباره به فعالیت آغاز میکند.

متین، رئیس خانه ملی خبرنگاران افغانستان گفت: تعهد ما در راستای فعالیت و حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران پابرجا بوده و هیچ نهاد و یا شخصی نمی‌تواند، عزم و اراده ما را تضعیف سازد.

بارکزی رئیس شورای خبرنگاران افغانستان از نمایندګی سازمان ملل متحد درافغانستان (یوناما) خواست تا به تعهداتش عمل نموده و خبر نگاران بازنشسته و بی بضاعت را کمک نقدی نماید.

بارکزی همچنان خواهان آغاز روند شفاف برای حسابدهی و حسابگیری از اشخاص و اداراتی شد که بمنظور کمک به خبر نگادان از مراجع مختلف پول گرفته اند.

حماد رئیس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: از ۴۰۵ رسانه صوتی و تصویری که از سال ۱۳۸۲ بدین سو جواز فعالیت اخذ نموده بودند ۷۱ رسانه غیر فعال شده و تنها ۱۰ رسانه جواز‌های شانرا ملغی کرده اند.

حماد افزود: رسانه‌های نیرو‌های خارجی در افغانستان نیز با رفتن ایشان از فعالیت باز مانده اند.

نظر شما