شناسهٔ خبر: 54127441 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

محمدرضا تندروان در گفت‌وگو با برنا

امیدوارم شاهد یک فینال تمام ایرانی باشیم/ این‌که بگوییم ستاره‌ها را برای مدت کوتاه نباید جذب کرد فکر غلطی است

کارشناس والیبال گفت: حضور بازیکنان بزرگ جهان در جام باشگاه‌های آسیا به بالا رفتن سطح مسابقات کمک کرده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا تندروان، کارشناس والیبال کشورمان، در خصوص حضور بازیکنان مطرح والیبال جهان در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: قبل از هر چیزی نکته ای که باید به آن اشاره و درباره آن صحبت کنم میزبانی های بی نقص ایران در رقابت های والیبال است. بالا بودن سطح میزبانی از مسابقات رابطه مستقیمی با سطح مسابقات دارد و شما امروز می بینید که بالا بودن سطح میزبانی در شرایط بازی ها و سطح آن تأثیر به سزایی دارد. من خودم 2 دوره با تیم بانک سرمایه در مسابقات جام باشگاه های آسیا به همراه مصطفی کارخانه حضور داشتم و در آن زمان هم تیم ها برای این که بتوانند عملکرد خوبی را در مسابقات داشته باشند بازیکنان مطرح خارجی بسیاری را برای همان مدت کوتاه به خدمت می‌گرفتند تا مسابقات در سطح بالایی باشد و رقابت ها داغ برگزار شود. 

وی درباره فینالیست‌های این دوره از رقابت‌ها هم گفت: در این دوره از رقابت ها هم شاهد حضور ستاره های والیبال جهان در جام باشگاه های آسیا هستیم. پیکان تهران، شهداب یزد، الریان قطر و سانتوری ژاپن تیم هایی هستند که بازیکنان به نام خوبی را دارند اما من امیدوارم یک فینال تمام ایرانی را شاهد باشیم و هم قهرمان و هم نایب قهرمان از ایران باشد تا دل مردم ایران شاد شود. 

تندوران در پاسخ به این سوال که حضور کوتاه بازیکنان مطرح جهان چه کمکی می‌تواند به والیبال کشورمان کند، عنوان کرد: داریم درباره والیبالی صحبت می کنیم که در حال حاضر در سطح جهان در حال رصد است و دیده می شود و قطعا حضور بازیکنان مطرح برای بیشتر دیده شدن این رقابت ها در جهان بی تأثیر نخواهد بود. همچنین شما ببینید تیم والیبال جوانان ما بازی ها را از نزدیک تماشا می کند، این جوانان می توانند از رفتار حرفه ای بازیکنان یاد بگیرند که چطور یک بازیکن حرفه ای می تواند در جهان زبانزد خاص و عام باشد. برخورد و رفتار بازیکنان والیبال ایران با ستاره های جهان می تواند کیفیت والیبال ایران را نیز بالا ببرد. این که بگوییم تیم ها ستاره ها را برای مدت کوتاه نباید جذب کنند فکر اشتباه و غلطی است و نظر منفی در این باره ندارم. زمانی که مربی تیم والیبال العربی بودم برای همین جام باشگاه های آسیا نیمیر عبدالعزیز، رافائل و خیلی بازیکنان بزرگ جهان را به خدمت گرفتیم. چون تجربه چنین شرایطی را دارم کاملا درک می کنم 2 باشگاه پیکان و شهداب را و اصلا این موضوع بد نیست که بخواهیم به این 2 باشگاه ایراد بگیریم.

وی در ادامه افزود: شما بازی ها را که با دقت نگاه کنید می بینید در جام باشگاه های آسیا بازیکنانی که در المپیک والیبال بازی کردند کم نیستند. از بازیکنان خارجی گرفته تا معروف و موسوی که تجربه حضور در المپیک را دارند و همین موضوع رقابت بین ستاره ها را جذاب می کند. موزرسکی با این که 34 سال سن دارد می بینید چطور والیبال بازی می کند. این ها مسائلی است که در والیبال نمی توان آن ها را نا دیده گرفت. 

کارشناس والیبال با اشاره به میزبانی‌های خوب ایران در مسابقات بین‌المللی گفت: مسابقات بین المللی زیادی را حضور داشتم و شرکت کردم به جرات می توانم بگویم که ایران در میزبانی های خود سنگ تمام می گذارد و به نظرم جزو بهترین های دنیا هستیم و این باعث می شود کشورهای مختلف خیلی راحت تر و با اشتیاق بالا برای شرکت در تورنمنت ها و دیدارهای تدارکاتی در ایران حضور پیدا کنند. 

انتهای پیام//

نظر شما