شناسهٔ خبر: 54126031 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تکلیف شهرداری شیراز برای انعقاد میلیاردی با سرمایه‌گذاران

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز گفت: ۱۵ پروژه ناتمام در این کلانشهر به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان آماده سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌گذار است.

صاحب‌خبر -

محمدحسن اسدی در نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شیراز گفت: این نخستین همایش ملی است و شورای شهر به جهت اهمیت به سرمایه‌گذاری این تکلیف را بر عهده شهرداری گذاشت.

او گفت: قرار بود این همایش در بهمن ماه برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونای امیکرون به امروز موکول شد، شورا در همان زمان نیز ۴ پنل تخصصی برگزار و شهرداری را مکلف کرد هر سال ۲ پنل تخصصی و ملی برگزار کند و سال‌های آینده نیز این همایش برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز گفت: شورای شهر نسبت به موضع مسائل سرمایه‌گذاری مصمم است و شهرداری شیراز نیز همراهی لازم را خواهد داشت.

او گفت: وضعیت کنونی اقتصاد کشور مورد رضایت هیچ کس از جمله مقام معظم رهبری نیست و بارها اعلام کردند که اقتصاد امروز مسئله اول کشور محسوب می‌شود.

اسدی گفت: قرار نیست از جیب عده‌ای پول در بیاوریم و به جیب عده‌ای دیگر بریزیم، اینجا این سوال مطرح است که اقتصاد و سرمایه‌گذاری باید به چه شکل باشد؟ سرمایه‌گذاری موتور محرکه و دارای ارزش افزوده است و مدل‌های مختلف دارد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: نمایندگان مردم شهر در شورا دست امداد به سمت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دارد، فرش قرمز و پنجره واحد برای سرمایه‌گذاری خوب است اما در شهر و کشور این مفاهیم شبیه به گفتاردرمانی است، چراکه سرمایه‌گذاری دچار چالش است و باید این چالش‌ها به حداقل برسد.

او گفت: توسعه شهر سقف انتظارات از شهرداری است اما انجام خدمات شهری حداقل انتظار از شهرداری است و توسعه شهر با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود.امروز شهرداری‌ها نیاز به سازمان تخصصی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی دارند که باید عملکرد آن بررسی شود.

اسدی ناامنی اقتصادی، ضعف در ثبات مدیریتی، تزلزل در مقررات، ناکارآمد بودن قوانین و مقررات، عدم تعامل با بازار سرمایه دنیا و بین‌الملل، ضعف در انتقال آزاد پول، جذابیت در کشورهای همسایه، عدم پنجره واحد سرمایه‌گذاری و بوروکراسی‌های اداری را از جمله چالش‌های سرمایه‌گذاری اعلام کرد.

او گفت: امسال شورای شهر تکلیف کرده که شهرداری نسبت به انعقاد ۱۵ هزار میلیارد بین بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اقدام کند، ۱۵ پروژه نیمه تمام به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان در شیراز وجود دارد.

اسدی گفت: شیوه نامه سرمایه‌گذاری در شهرداری شیراز به تصویب رسیده و از دیگر اقدامات شورا و شهرداری حضور شهرداری شیراز در جام جهانی قطر است تا نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کند.

نظر شما