شناسهٔ خبر: 54124806 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اقدام متقابل روسیه در بستن دفتر رسانه ملی کانادا

وزارت خارجه روسیه از اقدام متقابل کشورش در قبال کانادا و بستن دفتر شبکه سی بی سی خبر داد.

صاحب‌خبر -

وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد در اقدامی متقابل به دلیل رفتار کانادا در قبال شبکه روسی آرتی، دفتر شبکه رسانه ملی این کشور (سی‌بی‌سی) را تعطیل می کند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با بیان آنکه دفتر رسانه «سی‌بی‌سی» در روسیه بسته خواهد شد، افزود: «تصمیم به اتخاذ تدابیر تلافی‌جویانه در قبال اقدامات کانادا گرفته شد، مسکو قصد دارد دفاتر سی‌بی‌سی کانادا را ببندد، اعتبارنامه و ویزای روسی روزنامه نگاران این شبکه نیز لغو خواهد شد.»

ماریا  زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه تصمیم کانادا، «روس‌هراسی» را به نمایش گذاشته، اعلام کرد شبکه سی‌بی‌سی هم به «سر و صدای پروپاگاندایی» تبدیل شده است. او در ادامه افزود: «هرگونه دیدگاه جایگزین به عنوان اطلاعات نادرست کرملین تلقی می‌شود.»

کانادا در ماه جاری میلادی رسما شبکه‌های آرتی و آرته فرانسه را تعطیل کرده و اعلام کرد: «برنامه‌های آن‌ها با استاندارد‌های پخش کانادا سازگار نیست.»

از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در ماه فوریه، شبکه تلویزیونی آر تی و خبرگزاری اسپوتنیک که مربوط به دولت روسیه هستند، در اکثر کشور‌های غربی به اتهام گسترش پروپاگاندا تعطیل شده‌اند.

کانادا در درگیری با روسیه از جمله کشورهایی است که بیشترین فشار را برای تحریم‌های سختگیرانه علیه مسکو اعمال کرده و به شدت از اوکراین حمایت می‌کنند.

مسکو هم در واکنش به اقدامات کانادا، دستور ممنوعیت سفر صد‌ها کانادایی از جمله مقامات ارشد، قانونگذاران و روزنامه‌نگاران به روسیه را صادر کرده است.

ساعاتی بعد خبرگزاری فرانسه گزارش داد که «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، ادعای محکومیت بسته شدن شبکه سی‌بی‌سی را داشته و می‌گوید رسانه‌های مستقل «تهدیدی عمیق» برای ولادیمیر پوتین هستند.

نظر شما