شناسهٔ خبر: 54122419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آئین نامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان تدوین می شود

به گفته وزیر آموزش‌وپرورش، انسجام در درون و تعامل با بیرون می‌تواند اهداف مهم صندوق ذخیره فرهنگیان را محقق سازد.

صاحب‌خبر -

یوسف نوری در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: در هرزمانی که حکمرانی شایسته محقق نشود یک مجموعه ممکن است دچار انحراف شود،برای حکمرانی شایسته باید سه ویژگی؛ قانونمندی، عدالت محوری و برنامه راهبردی وجود داشته باشد.

او افزود: آئین‌نامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان تدوین می شود. اگر برنامه راهبردی در صندوق وجود داشته باشد، هلدینگ‌های زیرمجموعه نیز دارای برنامه خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش می گوید: صندوق ذخیره فرهنگیان باید دارای حاکمیت شرکتی باشد و در خدمت آموزش‌وپرورش باشد، بنابراین نوع حاکمیت صندوق باید از نوع حاکمیت شرکتی باشد.

به گفته نوری صندوق ذخیره فرهنگیان با حاکمیت شرکتی می‌تواند سودآور باشد و در این صورت است که اهدافش محقق می‌شود. با توجه به گستردگی آموزش‌وپرورش انسجام در درون و تعامل با بیرون می‌تواند اهداف مهم صندوق ذخیره فرهنگیان را محقق سازد. در دولت انقلابی سیزدهم انتظار می‌رود موسسه‌ها بیش‌ازپیش مردمی شوند و در این راستا حرکت کنند.

در ادامه این نشست مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: معلمان نقش انبیا و هدایت فرزندان و نقش ایجاد جامعه امام زمانی را دارند.

نجف‌پور کردی ادامه داد: باید رویکرد اقتصادی مبتنی بر منافع سهامداران بر صندوق حاکم باشد و تا بتواند با ایجاد تعاملات راهبردی، خدمات راهبردی ارائه دهد.

نظر شما