شناسهٔ خبر: 54121593 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی برداشت ۳۵۰ تن توت فرنگی از مزارع و گلخانه‌های کرمانشاه

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیش بینی برداشت ۳۵۰ تن توت فرنگی از مزارع و گلخانه‌های استان کرمانشاه تا اواخر خرداد ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

رحمان فیض قربانی با اشاره به اینکه برداشت توت فرنگی در استان محدود است، گفت : پیش بینی می‌شود که برداشت توت فرنگی در فصل بهار امسال حدود ۳۵۰ تن باشد که تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد آن برداشت شده است.

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه این محصول به قیمت عمده هر کیلو ۴۰ هزار تومان و درخرده فروشی‌ها حدود ۵۰ هزارتومان عرضه می‌شود.

توت فرنگی در استان کرمانشاه محصولی صادراتی نیست،به دلیل میزان پایین کشت توت فرنگی در استان کرمانشاه از توت فرنگی برداشت شده به سایر استان‌ها صادر نمی‌شود و تنها برای مصرف مردم استان کرمانشاه وارد بازار می‌شود.

عمده کشت توت فرنگی در شهرستان روانسر، شهرستان صحنه و شهرستان قصر شیرین است و مرغوب‌ترین نوع توت فرنگی در استان شامل کاماروسا و سلوا هستند.

برداشت این محصول در بازه‌های زمانی متفاوت به مرحله برداشت می‌رسند که در فصل بهار برداشت آن از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و تا خرداد ماه ادامه دارد.

کشت توت فرنگی در استان کرمانشاه سالانه به دلیل متفاوت بودن این میوه دچار نوساناتی در میزان تولید می‌شود و در حال حاضر ۵۴ هکتار زمین زیر کشت توت فرنگی در استان کرمانشاه وجود دارد.

نخستین جشنواره توت فرنگی به منظور شکرگزاری برای مدت ۲ روز در روز‌های ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در شهر شاهو واقع در شهرستان روانسر برگزار خواهد شد .

نظر شما