به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان شمالی ؛ احمد محمود زاده ،معاون وزیر رئیس سازمان مدارس غیردولتی وتوسعه مشارکتهای مردمی گفت :ماموریت خطیر آموزش وپرورش در سند تحول بنیادین تربیت نیروی انسانی و تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه است که باید تربیت اعتقادی ،علمی ،اخلاقی دانش اموز در اولویت کار قرار گیرد و دانش اموزانی متعهد،بصیر ،شجاع و کارآفرین تربیت شوند .
وی ادامه داد: تقویت نیروی انسانی ،منجر به عامل تمدن سازی،خودسازی و جامعه سازی می شود و این امر باید در کشور محقق گردد
وی گفت : عنصر اصلی در آموزش وپرورش و تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی "معلم "است که تضمین کننده نگاه کلیدی به آموزش وپرورش می باشد
محمودزاده افزود : در سند تحول بنیادین ،موثرترین ماموریت تعلیم و تربیت در سطح کشور نیز "معلم "می باشد که همان هدایت کننده و اسوه بصیر در فرایند تعلیم و تربیت است.
معاون وزیر آموزش وپرورش ادامه داد : خداوند جایگاه و نقش معلمان را در شان پیامبران قرار داده است و اگر سیر و سلوک همه بزرگانی همچون علامه طباطبایی ، علامه مطهری و دیگر علامه ها را نگاه کنیم ،تربیت محوری و شاگرد پروری در اولویت کار آنان قرار داشت .
احمد محمودزاده ، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت : دو شاخص برای ارتقاء علمی کشور وجود دارد،یکی امید آوری در بین جوانان و دیگری دانشجو پروری و شاگرد پروری و در این راستا ،نقش پیشتازی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی معلم در کنار نقش های دیگر آنان بسیار با اهمیت جلوه می نماید.
معاون وزیر آموزش وپرورش در پایان به حمایت سایر دستگاه ها از نهاد آموزش وپرورش تاکید کرد و گفت : آینده کشور در لحظه لحظه حضور معلم در کلاس درس مهندسی و طراحی می شود که نقش محوری و تعیین کننده برای آینده کشور دارد و در این خصوص باید تمام دستگاه های دولتی ،از آموزش وپرورش حمایت کنند
وی گفت : زمانی که معلم در کلاس درس حضور ثمر بخش ،داشته باشد ،قطعا مطابق ماموریتی که برعهده معلمین است یعنی باشایستگی های دانش تربیتی و عمل تربیتی و تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی همراه خواهد بود که این مسیر در طول سال های گذشته به دستان پر مهر معلمین انجام پذیرفته است .