شناسهٔ خبر: 54118489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد:

تحریم‌های یکجانبه حقوق بشر را نقض می‌کند

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد گفت: ایران مشمول تحریم‌های یکجانبه آمریکا بوده و تحریم‌های یکجانبه حقوق بشر را نقض می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین،  النا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در نشست خبری که امروز در محل کتابخانه ملی برگزار شد، گفت:  من سفری به جمهوری اسلامی ایران داشتم که برای جمع آوری اطلاعات بی غرض و بی طرف برای شورای حقوق بشر بوده است. تمام اطلاعات بررسی و راستی آزمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: من نمایندگان دولت و نمایندگان جامعه‌های مختلف، بخش سلامت و اعضای دانشگاهی را ملاقات کردم.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اظهار داشت: ایران مشمول تحریم های یکجانبه بوده و آمریکا تحریم های بزرگ مالی و بانکی را در طول سال‌ها علیه ایران اعمال کرده است.این اقدامات در سال۲۰۱۰ افزایش پیدا کرد و بانک های ایران را هم پوشش داد و در سال ۲۰۱۲ نیز تحریم های علیه بخش نفتی و کشتیرانی ایران تحمیل شد.

وی ادامه داد: بعد از امضای برجام شد تمام تحریم های ثانویه برداشته شد و بعد از خروج آمریکا از برجام، تحریم ها علیه ایران دوباره بازگشت.

دوهان اظهار داشت: کانادا هم تحریم‌های زیادی علیه بخش‌های اصلی ایران اعمال کرد.

وی افزود: من نمی‌خواهم به آمار بخش خاص اشاره کنم می‌خواهم به گزارش ما مراجعه کنید که گزارش هشت صفحه ای است،ما در این سفر توانستیم تاثیر مخرب تحریم‌ها بر روی سلامت، آموزش و پرورش، فرهنگ اقتصاد و ورزش و صنایع دستی گذاشته است را بررسی کنیم. تحریم‌ها تاثیر بیشتری بر روی خانواده های کم درآمد و سالمندان داشته است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اظهار داشت: کمک های سازمان‌ها به دلیل مشکلاتی که در زمینه انتقال پول وجود دارد، تاثیری نداشته است.زندگی مردم دچار مشکل شده و وضعیت بدتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید کاملا در برابر این اقدامات ایمن باشد چراکه به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهد، گفت: بنده دغدغه دارم که تحریم های یکجانبه حقوق بشر را نقض می‌کند.


انتهای پیام/


 

 

نظر شما