شناسهٔ خبر: 54112658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاد ادبیات فارسی مطرح کرد؛

اثر مثبت فردوسی پژوهی بر فرهنگ‌سازی در جامعه

مجری و استاد زبان و ادبیات فارسی گفت: برگزاری رویداد «حکیم توس» و بزرگداشت روز فردوسی در محل آرامگاه این شاعر بزرگ پارسی، اثر مثبتی بر حوزه فرهنگ و فرهنگ‌سازی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، اسماعیل آذر در جریان حضور در رویداد فرهنگی هنری «حکیم توس» اظهار کرد: این رویداد و روز نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، یکی از بهترین مراسمات و رویدادهای بود که به همت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی برگزار شده است و باید برپایی آن را غنیمت شمرد.

وی افزود: برگزاری این نوع مراسم می‌تواند اثر مثبتی بر آشنایی بیشتر مردم با مفاخر و فرهنگ سازی در این حوزه داشته باشد.

آذر با بیان اینکه بسیاری از داستان ها و اشعار ما متاثر از یک آیه قرآن است، تصریح کرد: فردوسی بیش از هزار و ۴۰۰ مرتبه در شاهنامه از قرآن بهره گرفته است.

وی ادامه داد: البته کسی می‌تواند ارتباط میان اشعار و آیات را کشف کند که هم با عبارات قرآن مونس و هم با شهر پارسی آشنایی داشته باشد.

اسماعیل آذر بیان کرد: هیچ حماسه دیگری به اندازه شاهنامه حکمت ندارد و بوی خدا نمی دهد و شاهنامه فردوسی در این زمینه یک دفتر حکمت است.

رویداد فرهنگی هنری حکیم «توس» تا ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی میزبان علاقه مندان به ادب و ادبیات پارسی است.

شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک یا در سامانه ثبت‌نام کنند.

نظر شما