شناسهٔ خبر: 54103168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس‌جمهور:

روابط عمومی‌ها مشعل‌داران توسعه آگاهی و جهاد تبیین در جامعه هستند

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: روابط عمومی‌ها و اصحاب ارتباطات، مشعل‌داران جهاد تبیین هستند و از جایگاهی مهم در تحقق اقناع عمومی، برخوردارند.

صاحب‌خبر -

رئیس‌جمهور بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی گفت: در روزگار تکثر فزاینده پیام‌های رسانه‌ای، پی‌ریزی ارتباط سالم و موثر با مردم و نخبگان دشوارتر از همیشه است و تحقق این مهم جز با بکارگیری روش‌ها و راهبردهای عالمانه در حوزه روابط عمومی امکان‌پذیر نیست.

به گفته حجت‌الاسلام رئیسی، روابط عمومی‌ها و اصحاب ارتباطات، مشعل‌داران توسعه آگاهی و جهاد تبیین در جامعه به شمار می‌روند و به همین مناسبت، از جایگاهی مهم در تحقق اقناع عمومی که پیش شرط توفیق نظام حکمرانی در همه عرصه‌ها است، برخوردارند و در روزهایی که مهم‌ترین نیاز کشور احیای امید و ترمیم سرمایه اجتماعی است، مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش همه روابط عمومی‌ها قرار دارد.

 از سال ۱۹۶۹ ، همه ساله در روز ۱۷ ماه می ۲۷- اردیبهشت - روز جهانی ارتباطات جشن گرفته می شود.

این روز ، همزمان با روز تاسیس واحد تلگراف بین المللی است که در سال ۱۸۶۵ آغاز به کار کرد تا بتواند روش های ارتباط فوری را پشتیبانی کند .

در تقویم خورشیدی هم از روز ۲۷ اردیبهشت به عنوان "روز ارتباطات و روابط عمومی " یاد شده است‌.

بهانه و توجیه انتخاب این روز ، این بوده است در دنیای امروز که به یک دهکده جهانی تبدیل شده است نقش ارتباطات و روابط عمومی‌، بسیار فراتر از گذشته شده و تاثیرگذاری بیشتری پیدا کرده است .

در این جلسه بررسی طرح الزامات و اقدامات کلان چهارساله دولت برای فضای مجازی در دستور قرار گرفت و با تصویب شورای‌عالی فضای مجازی مقرر شد رسیدگی به این موضوع به یک شورای معین واگذار شود.

نظر شما