شناسهٔ خبر: 5409542 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

مزایده چهارم سرخابی ها برنده نداشت؛ اهلیت خریداران رد شد/ خصوصی سازی: رفتار خودروسازان در مزایده طوری بود که مایل به خرید نیستند/ راضی به اجاره سرخابی‌ها نیستیم

تسنیم

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام احراز نشدن اهلیت متقاضیان خرید سرخابی ها گفت: برای این واگذاری ۲ماه تنفس اعلام می کنیم اما برای اینکه تیم های استقلال و پرسپولیس آسیب نبینند همچنان در اختیار وزارت ورزش وجوانان باقی خواهند ماند.

به گزارش «انتخاب»، پوری حسینی افزود: از اینکه سرخابی ها به متقاضیانی که گفته می شد خصوصی هستند و ما هم علاقه مند نبودیم این تیم ها را به آنها واگذار کنیم، خوشحال هستم.

مزایده چهارم سرخابی ها برنده نداشت؛ اهلیت خریداران رد شد/ خصوصی سازی: رفتار خودروسازان در مزایده طوری بود که مایل به خرید نیستند/ راضی به اجاره سرخابی‌ها نیستیم
وی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی هرگز مانعی برای فروش باشگاههای استقلال و پرسپولیس ایجاد نکرده است افزود: امیدواریم موانع مختصر برای واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس رفع شود.

حسینی همچنین گفت که راضی به اجاره دادن سرخابی ها نیست.

وی افزود: شرکت نیوان ابتکار که نفر سوم در خرید باشگاه پرسپولیس بود‌‌ همان روز مزایده چهارم با دقت مسئولان از دور مزایده کنار گذاشته شد. چرا که این شرکت در پاکت خود پیشنهاد مشروط داشت و قرار بر این بود که به این پیشنهاد‌ها ترتیب اثر داده نشود. اما از اعلام این مساله در روزهای گذشته خودداری کردیم. این شرکت به خاطر شرطی که در قیمت گذاشته بود کنار رفت.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: شرکت سرمایه گذاری سمند، خریدار باشگاه استقلال در فرم تحویل داده شده شرطی را ننوشته بود اما در کنار امضا مطلبی درج شده بود و ما این مساله رو به دقت بررسی کردیم که همین امر باعث رد صلاحیت این شرکت شد. و باشگاه استقلال نتوانست خریداری داشته باشد.

در مزایده چهارم سرخابی ها، شرکت سرمایه گذاری سمند تنها متقاضی خرید باشگاه استقلال بود که مبلغ 290 میلیارد و 500 هزار تومان را پیشنهاد کرده بود.

اما متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس شامل سه شرکت بود که بالاترین رقم را شرکت استیل آذین به مبلغ 332میلیارد و 688 میلیون و 666 هزار و 666تومان پیشنهاد کرده بود.

دومین متقاضی خرید پرسپولیس، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی نیوان ابتکار با رقم 290میلیارد تومان بود و سومین خریدار، شرکت بهنام پیشرو کیش که 329 میلیارد و 889 میلیون و 598 هزار و 880 تومان پیشنهاد داده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما