شناسهٔ خبر: 54094998 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

باشگاه‌های مردان آسیا؛ تقابل مجدد نمایندگان ایران و عراقغول آسیا در جدال با جوانترین تیم/ شهداب آماده برای جشن صعود

صاحب‌خبر -

تیم‌های والیبال پیکان تهران و مقاومت شهداب یزد در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا بازهم به مصاف حریفان عراقی می‌­روند، اما این بار پرافتخارترین تیم با اربیل و قهرمان لیگ برتر سال ۱۴۰۰ با گاز جنوب بازی می کند.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله یک چهارم نهایی بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2022 فردا (چهارشنبه 2۸ اردیبهشت) با چهار دیدار در سالن 12 هزار نفری آزادی پیگیری می شود.

تیم پیکان پرافتخارترین باشگاه آسیا که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات با سه برد و ۹ امتیاز صدر جدول گروه یک را به خود اختصاص داد، به مصاف اربیل عراق که بدون برد و امتیاز در رتبه چهارم گروه دوم قرار گرفت، می رود.

این مسابقه به نوعی تقابل باتجربه های پیکان و جوانان تیم اربیل است که نخستین حضور خود در باشگاه های آسیا را تجربه می کنند. پیکان دوازدهمین حضور خود را در این مسابقات تجربه می کند.

تیم پیکان تهران با هفت قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو نشان برنز پرافتخارترین باشگاه آسیا در این رقابت‌ها است که امسال نیز به عنوان میزبان در این مسابقات شرکت می‌کند. پیکانی‌ها که عنوان سومی جهان را نیز در پرونده کاری خود دارند، در سال‌های 2006 تا 2011 شش قهرمانی متوالی در این مسابقات به دست آوردند. این تیم در هر دوره ای که در این رقابت ها شرکت کرده، روی سکو هم رفته است.

هدایت تیم اربیل را محمدحسین نجاتی برعهده دارد که از مربیان بین المللی خوب کشورمان است و بازیکنان جوان این تیم در ۱۰ ست بازی مرحله مقدماتی، تنها یک ست برده در کارنامه خود ثبت کردند و با تجربه آن ست به مصاف غول آسیا با بازیکنان شاخص دنیا خواهند رفت.

تیم مقاومت شهداب یزد نیز که در پایان مرحله مقدماتی با ۹ امتیاز و سه برد صدرنشین گروه دوم شد، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف گاز جنوب عراق می رود که دومین حضور خود در قهرمانی باشگاه های مردان آسیا را تجربه می کند. گاز در پایان مرحله مقدماتی با سه ناکامی در رتبه چهارم جدول گروه نخست قرار گرفت.

از نظر تجربه تیم گاز جنوب یک پله بالاتر از شهداب قرار دارد، زیرا قهرمان لیگ برتر سال ۱۴۰۰ ایران برای نخستین بار در جام باشگاه های آسیا حضور یافته است. اما گاز جنوب عراق در سال ۲۰۲۱ نخستین حضور خود را در این رقابت ها تجربه کرد که به جایگاه پنجمی دست یافت. در مجموع نباید فراموش کرد که مسابقه با تیم های ایرانی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی و با حضور تماشاگران پرشور برای باتجربه ترین تیم های جهان نیز کار آسانی نیست.

تیم های ایرانی در روز نخست این مسابقات نیز با نمایندگان عراق مسابقه داشتند که پیکان و شهداب به ترتیب گاز جنوب و اربیل را سه بر صفر شکست دادند و در مرحله یک چهارم نهایی حریفان آنان جابجا شده اند.

در دیگر دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا تیم های تاراز قزاقستان و الریان قطر به ترتیب به مصاف ناخون راتچاسیمای تایلند و سانتوری سانبردز ژاپن می روند.

برچسب ها: والیبال, قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا, پیکان تهران, مقاومت شهداب یزد, 12 هزار نفری تهران, سانتوری سانبردز, گاز جنوبی, اربیل, الریان, ناخون راتچاسیمای, تاراز

نظر شما