شناسهٔ خبر: 54090686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح نخستین طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان در اصفهان

نخستین طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان با حضور وزیر آموزش و پرورش امروز در ورزشگاه آزادی اصفهان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در مراسم طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان گفت: این طرح با هدف شناسایی استعداد دانش‌آموزان و هدایت به سمت رشته‌های مختلف ورزشی در پایه سوم ابتدایی افتتاح شده است.

فرهاد رضایی می‌گویدپیشنهاد این طرح از سوی استان مطرح و با تایید وزارت آموزش و پرورش به شکل پایلوت در اصفهان انجام شدو وزارت آموزش و پرورش قول مساعد داده است که برای این طرح اعتبار اختصاص دهد.

او درباره روند استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان گفت: دانش آموزان پس از شرکت در آزمون، در سه سطح و در قالب ۳۰۰ بازی، مهارت‌های پایه ورزشی را می‌آموزند.

رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان اصفهان می‌گوید در این طرح دانش‌آموزان با استعداد تحویل ۲۵هیات ورزشی استان ورزشی می‌شوندکه هدف نهایی این است که بازیکنان بیشتری در رشته‌های ورزشی شناسایی و تحویل تیم‌های ملی شوند.

به گفته رضایی در حال حاضر این طرح در شهر اصفهان در حال اجراست و جمعیت ۵۰ هزار دانش آموز را شامل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش امروز برای افتتاح مرکز استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان، حضور در مجمع خیران مدرسه ساز، افتتاح مرکز آموزشی اوتیسم و دیدار با فرهنگیان و نمایندگان دانش آموزان به اصفهان سفر کرده است.

نظر شما