شناسهٔ خبر: 54087401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاونت فرهنگی شهرداری مشهد از شورای این شهر تذکر گرفت

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه علنی امروز شورا به عملکرد معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تذکر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه علنی امروز این شورابا تذکر درباره عملکرد معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: عدم پویایی در مجموعه فرهنگی شهر به خصوص فرهنگسراها وجود دارد.
مجید دبیریان خاطر نشان کرد: با گذشت چندین ماه از انتصاب معاون فرهنگی شهرداری مشهد تا ۲ روز قبل، بخش معاونت زیارت و گردشگری این حوزه بدون معاون بود.
دبیریان ادامه داد: همچنین تشکلهای مردمی، مساجد و فعالان فرهنگی از نحوه همکاری با این معاونت رضایت ندارند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برنامه منسجم و دقیقی برای جذب مشارکت تشکلهای مردمی اتفاق نیفتاده‌ است، در حالیکه تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد به عنوان بازوی اجرایی در شهر نقش‌ آفرینی می‌کنند.
دبیریان اضافه کرد: فرار سازمانی و درخواست برای انتقال نیروهای با تجربه این سازمان به سایر سازمان‌ های شهرداری بالاست و شاهد انتصاب‌ های خارج از بدنه شهرداری در این معاونت هستیم.
وی افزود: فقدان سیاستگذاری و برنامه مشخص در حوزه‌ های فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری منجر به سردرگمی فرهنگی و فعالیتهای کم‌ عمق شده است.
 
تذکر در خصوص فرایند برگزاری نمایشگاه گل و گیاه
 
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه در خصوص تصمیم‌ گیری برای برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌ المللی گل و گیاه در مشهد تذکر داد.
موسی‌الرضا حاجی بگلو افزود: هر اقدام و نمایشگاهی که برای شهرداری بار مالی داشته باشد باید در صحن علنی شورا مصوب شود اما در خصوص برپایی این نمایشگاه این فرآیند طی نشد.
وی خاطر نشان کرد: مصوبه کمیسیون خدمات شهری در خصوص برگزاری نمایشگاه گل و گیاه توسط ریاست شورا به شهرداری ابلاغ شد، این در حالیست که طرح‌ های دارای مالی باید در صحن علنی بررسی و مصوب شوند.
 
نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در مشهد امروز افتتاح می‌ شود و تا ۳۰ اردیبهشت ماه فعال خواهد بود.

نظر شما