شناسهٔ خبر: 54078525 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در مراسم رونمایی از جدیدترین خودروهای مکث موتور مطرح شد

خودروی تیارا استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس می‌کند/ حل مشکلات ریشه‌ای خودروسازی با واردات امکان پذیر نیست +فیلم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکت‌های خودروسازی جهان به طور متوسط ۵ درصد خالص فروششان را صرف R&D می‌کنند که دلیل پیشرفت‌های امروز آن‌ها همین مسئله است، در حالی که در خودروسازی ما این عدد به ۰.۶ درصد می‌رسد!

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مراسم رونمایی از جدیدترین خودرو‌های مکس موتور در نمایشگاه خودروی تهران برگزار شد که در ابتدای آن، سیدجواد حسینی کیا؛ نایب رئیس کمیسیون صنایع و معاون مجلس گفت: شرکت ماموت با ۸۶ زیرمجموعه گام‌های بزرگی برداشته است. باید شرایط کشور و وضعیت تحریم و ندادن دانش فنی و امکانات را در نظر بگیریم. خودروی که امروز رونمایی می‌شود، در این رنج قیمتی و کیفیت می‌تواند حرفی برای گفتن در بین خودرو‌های هم رده خود داشته باشد.
ماموت ظرفیت بالایی دارد
وی ادامه داد: ماموت ظرفیت فراوانی دارد و امروز بالای ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد. خودرو را می‌توان به عنوان بهشت سرمایه گذاری برای جمع کردن نقدینگی در نظر گرفت و ظرفیت کلید زدن قطب خودروسازی منطقه توسط ماموت وجود دارد.
رفع انحصار توسط ماموت
حسینی کیا در پایان سخنان خود مطرح کرد: این کاری که ماموت انجام داد، بخشی از آن رفع انحصار است که باعث می‌شود تا خودروسازان در لول جهانی خودرو تولید کنند. باید دست تمام کسانی را که برای پیشرفت خودروسازی کشور تلاش میکنند را بوسید.
مجلس در حال تنظیم آیین نامه واردات خودرو است
در ادامه این مراسم مهدی عسگری؛ نماینده استان البرز و عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه شرکت ماموت در استان البرز واقع شده و از سال ۱۳۷۲ تولید را در بخش‌های مختلف آغاز کرده گفت: این شرکت قدم به قدم رشد کرده است و امروز یکی از مطالبات جدی مردم خودروی ایمن و با کیفیت است. این شرکت در این حوزه ورود کردند. با توجه به وضعیت نارضایتی که مردم در حوزه خودرو دارند، مجلس در حال تنظیم آیین نامه واردات خودرو است.
واردات نسخه موقت است
وی ادامه داد: مسئله واردات، یک نسخه موقت است و ما ناچار شدیم به این سمت برویم و حل مشکلات خودروسازی ما از این مسیر به صورت ریشه‌ای اتفاق نمی‌افتد. حتما وقتی نسخه واردات را می‌نویسیم به منزله یک راهکار اساسی تلقی نمی‌شود و باید بحث انتقال تکنولوژی و ساخت داخل اتفاق بیفتد. با توجه به سال تولید دانش بنیان، یکی از دلایل پیشرفت صنعت کشور‌ها این است که به حوزه تحقیق و توسعه توجه جدی کرده اند.
در کشور ما ۰/۸ درصد gdp صرف تحقیق و توسعه می‌شود!
عسگری بیان کرد: کشور کره ۴.۸ کل gdp خود را صرف r&d می‌کند که به این نقطه رسیده است. در کشور ما ۰/۸ درصد gdp صرف تحقیق و توسعه می‌شود. اگر بخواهیم صنعت خودرو را متحول کنیم، این اعداد حتما باید تغییر کند.
او اظهار داشت: کاری در کمیسیون صنایع با همکاری کمیسیون آموزش تحت عنوان قانون جهش تولید دانش بنیان انجام شده است که مشوق‌های بسیار عالی در این زمینه قرار داده شده است. یکی از مهم‌ترین این مشوق‌ها این است که هزینه‌های هر شرکتی که بخش تحقیق و توسعه انجام بدهد، عین هزینه به عنوان مالیاتش محسوب می‌شود و نه به عنوان هزینه‌های معاف از مالیات، بلکه به عنوان اعتبار مالیاتی آن شرکت تلقی می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان سخنان خود گفت: در بحث خودرو، شرکت‌های جهانی به طور متوسط ۵ درصد خالص فروششان را صرف r&d می‌شود که دلیل پیشرفت‌های امروز آن هاست. در کشور ما آمار دقیقی منتشر نشده، اما با یک ارزیابی نسبی متوجه شدیم، تقریبا ۰.۶ درصد در خودروسازی صرف r&d می‌شود و از ظرفیت‌های موجود استفاده نمی‌شود.

 

خودروی تیارا استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس می‌کند/ حل مشکلات ریشه‌ای خودروسازی با واردات امکان پذیر نیست


تیارا؛ کراس اووری خانوادگی
در ادامه نیز بابک وطن خواه؛ مدیرعامل شرکت مکث موتور با بیان اینکه در سه ماه گذشته تلاطمی در سیاست گذاری در این حوزه وجود داشت، گفت: در زمانی که خودروی پیکاپ را رونمایی می‌کردیم، برای شروع تولید در امسال وعده دادیم. خودروی تیارا یک کراس اوور خانوادگی با ۷ صندلی، خطوط طراحی بدنه کاملا جذاب و فارغ از هر گونه زیورآلات اضافی است. خودرویی است که وقار لازم را برای خانواده ایرانی دارد.

 

خودروی تیارا استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس می‌کند/ حل مشکلات ریشه‌ای خودروسازی با واردات امکان پذیر نیست


مصرف سوخت ۷/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وی ادامه داد: این خودرو به یک موتور ۱۵۰۰ توربو مجهز شده و گیربکس ۶ دنده اتومات را دارد که نیرو را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند و از نظر استاندارد آلایندگی یورو۵ است و به راحتی قابل ارتقا به یورو۶ است. میزان مصرف سوخت ۷/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو حس رانندگی نرم و دلچسبی دارد و جاذبه‌های صدای خاصی در سیستم تعلیق وجود دارد، لذا رانندگی بسیار بی صدایی را تجربه خواهید کرد.

وطن خواه در پایان سخنان خود افزود: از نظر شتاب با دیدگاه خانوادگی طراحی شده است. آخرین امکانات و آپشن‌های خودرو‌های روز را دارد و کلیه ۸۵ استاندارد را با رده بالا پاس می‌کند. امیدواریم با عرضه این محصول به بازار، این پیغام را به مشتریان بدهیم که مکث موتور با دید آینده به کار خودش ادامه خواهد داد. در نیمه دوم ۱۴۰۱ محصول جدیدی ارائه خواهیم کرد که ارزان قیمت است. قرارداد‌هایی در مرحله امضا قرار دارد و به زودی یکی از خودرو‌های بسیار مناسب برقی به بازار ارائه خواهیم کرد و امیدواریم جایگاه خود را در این صنعت محکم‌تر کنیم.

به گزارش دانشجو، در انتهای این مراسم از جدیدترین محصولات مکث موتور از جمله کراس اوور تیارا رونمایی شد.

<div id="video-display-embed-code_1692153" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1010917/1692153?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما