شناسهٔ خبر: 54074922 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عربستان و کویت خواهان مذاکره با ایران درباره میدان گازی آرش هستند

وزیر انرژی عربستان از تمایل ریاض و کویت برای مذاکره با ایران درباره منابع میدان گازی آرش سخن گفت.

صاحب‌خبر -

عبدالعزیز بن سلمان امروز (دوشنبه) گفت: ریاض و کویت خواهان گفتگو در خصوص میدان گازی مشترک الدوره (آرش) به دلیل منافع مشترک در منابع آن هستند. ما به سمت توسعه میدان گازی الدوره حرکت می‌کنیم.

به گزارش العربیه، وزیر انرژی عربستان در کنفرانس انرژی در بحرین گفت: ریاض در راه افزایش تولید نفت خود به بیش از ۱۳ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۶ یا آغاز سال ۲۰۲۷ است. در صورت نیاز بازار، می‌توان تولید را پس از رسیدن به این سطح حفظ کرد.

عبدالعزیز بن سلمان گفت: با توجه به تولید منطقه تقسیم شده تا سال ۲۰۲۷ به تولید ۱۳.۴ میلیون بشکه در روز خواهیم رسید. هیچ برنامه‌ای برای صادرات متان وجود ندارد و تمام تولیدات در داخل مصرف می‌شود.

او تصریح کرد: هیچ ظرفیت پالایشی معادل تقاضای کنونی وجود ندارد و تغییر تولید انرژی به گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر در داخل، امکان صادرات یک میلیون بشکه در روز نفت را فراهم می‌کند. همچنین ما به دنبال سرمایه گذاری بیشتر در فعالیت‌های بالادستی آرامکو در خارج از کشور نیستیم، زیرا این شرکت فعالیت‌های پایین دستی زیادی را انجام می‌دهد. کاهش ظرفیت‌های تولید در همه سطوح در بخش انرژی موضوعی جهانی است که جهان باید به آن توجه کند.

وزیر انرژی عربستان سعودی در پایان سیاست گذاران را تشویق کرد که بیایند و بگویند که به سرمایه گذاری در نفت و گاز نیاز داریم.

نظر شما