شناسهٔ خبر: 54074314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان خبر داد:

کشف ۳۱۵ ماینر غیرمجاز در شهرستان مریوان

ملیحه سیفی

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان از کشف و ضبط ۳۱۵ دستگاه ماینر به ارزش ریالی بالغ بر ۸ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

عبدالرحمن مرادی، در گفت‌وگو با ایسنا، کشف و ضبط دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این مدیریت جهت حفظ پایداری شبکه عنوان و اظهار کرد: از ابتدای طرح کشفیات ماینر تاکنون ۳۱۵ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در شهرستان مریوان با همکاری مراجع قضایی و انتظامی شناسایی و کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان برق مصرفی دستگاه های کشف شده معادل مصرف روزانه ۳۲۰۰مشترک خانگی است، افزود: در مجموع ارزش این تعداد ماینر کشف شده در شهرستان مریوان بالغ بر ۸ میلیارد تومان توسط کارشناسان تعیین شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان همکاری مردم در شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را یکی از بهترین گزینه‌های مقابله با این موضوع  دانست و بیان کرد: قریب به ۲۲ درصد ازمراکز کشف شده در این شهرستان با استفاده از گزارش های مردمی شناسایی شده اند که ۹۰ درصد آنها در بخش خانگی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تنها طی چند روز اخیر بالغ بر ۱۴ دستگاه ماینر در مریوان کشف و ضبط شده است، افزود: مطابق دستورالعمل ارسالی ازسوی توانیر این اقدامات با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی صورت گرفته و پرونده متخلفان جهت پیگرد قانونی تحویل نهادهای امنیتی و قضایی شده است.

مرادی در پایان از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز سریعأ موضوع را از طریق ۳ شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات برق، ۱۱۰ پلیس انتظامی و یا شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی  و اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

نظر شما