شناسهٔ خبر: 54072999 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام نخستین پرواز تجاری از فرودگاه صنعاء یمن پس از ۶ سال

بعد از گذشت ۶ سال و در چارچوب آتش‌بس در یمن، نخستین پرواز تجاری از فرودگاه بین‌المللی صنعاء به مقصد اردن پرواز کرد.

صاحب‌خبر -

بعد از کارشکنی سعودی‌ها در اجرای مفاد توافق آتش‌بس دو ماه در یمن، نخستین پرواز تجاری در فرودگاه بین المللی صنعاء انجام شد هر چند قرار بود این پرواز سه هفته قبل انجام شود.

عبدالملک العجری، عضو هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که خویشتن داری یمن پس از توافق آتش بس، رفتار کشور‌های متجاوز را برای همه روشن کرد. روشن است که کشور‌های متجاوز می‌خواهند در مسیر احقاق منافع مردم یمن مانع تراشی کنند. درحالی که دانشجویان و بیماران از افتتاح فرودگاه صنعا بهرمند می‌شوند، اما آن‌ها مانع از افتتاح فرودگاه می‌شوند.

او گفت: کشور‌های متجاوز هنوز جدیت خود را برای صلح نشان نداده اند و از رنج مردم یمن لذت می‌برند. موافقت با آتش بس فقط برای کاهش درد و رنج مردم یمن بود، اما عملکرد طرف مقابل صحت موضع یمن را نسبت به رفع محاصره تایید می‌کند.

اواخر فروردین ماه امسال بین یمن و نیرو‌های ائتلاف متجاوز با میانجیگری سازمان ملل، آتش‌بس برقرار شد تا حملات متوقف شده و کشتی‌های حامل غذا و مواد دارویی به یمن برسد و فرودگاه‌ها برای انجام پرواز‌های خارجی باز شود. از آن زمان تاکنون منابع نظامی یمن بار‌ها از نقض آتش‌بس از سوی نیرو‌های ائتلاف خبر داده اند.

نظر شما