شناسهٔ خبر: 54071685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل توزیع برق کرمانشاه:

تاکنون برنامه‌ای برای خاموشی اعلام نشده است/ کشف 2396 دستگاه استخراج رمز ارز

فاطمه کمانی

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، اگر مشترکین همراهی داشته باشند، تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر می‌گذاریم.

صاحب‌خبر -

محمد مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تدابیر وزات نیرو برای جلوگیری از خاموشی برنامه‌ریزی شده در تابستان امسال، گفت: یکصد برنامه مدیریت مصرف از سوی وزارت نیرو تدوین شده و تعدادی از آنها در حال اجرا است و امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها مشکلی از نظر تامین برق پایدار مشترکین در تابستان امسال رخ ندهد.

وی ادامه داد: البته برای اینکه تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم حتما به همکاری مشترکین برای مدیریت مصرف نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته در چنین روزهایی خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده آغاز شده بود، عنوان کرد: تاکنون برنامه‌ای برای خاموشی در سال جاری اعلام نشده و امیدواریم تا پایان فصل تابستان وضعیت به همین شکل باشد.

وی عنوان کرد: البته مشکل اصلی در ماه‌های تیر و مرداد است که امیدواریم با مدیریت مصرف مشکلی در این ایام نداشته باشیم.

مرادی با بیان اینکه مشترکین باید خصوصا در ساعات پیک مصرف همکاری لازم را داشته باشند، یادآور شد: دو پیک مصرف در ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۲۳ داریم که باید در این ساعات از استفاده از وسایل برقی پرمصرف خودداری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه در کنار بخش خانگی برنامه‌هایی برای مدیریت مصرف در بخش‌های کشاورزی و صنعت نیز تعریف شده، افزود: از صنایع درخواست کردیم روز تعطیل خود را به جای جمعه به یکی از روزهای هفته منتقل کنند. برای کشاورزان نیز مشوق در نظر گرفتیم که اگر در ساعات پیک مصرف همکاری لازم را داشته باشند، برق مصرفی آنها در سایر ساعات رایگان محاسبه شود.

۷۵ درصد مشترکین کرمانشاه الگوی مصرف را رعایت می‌کنند

وی همراهی مشترکین برای پایدار بودن برق را بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: ۷۵ درصد مشترکین برق کرمانشاه در بخش خانگی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، یعنی میزان مصرف آنها در ماه‌های عادی سال در محدوده ۲۰۰ کیلووات ساعت است.

مرادی با بیان اینکه برای مصرف برق مشترکین چهار پله تعریف شده و تعرفه نیز بر اساس این چهار پله تعیین می‌شود، یادآور شد: برای مشترکینی که مصرف آنها زیر ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است، افزایش قیمتی نسبت به تعرفه عادی لحاظ نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ادامه داد: پله بعدی مصرف بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت است که در این شرایط تا ۲۰۰ کیلووات ساعت آن بر اساس تعرفه عادی و یکصد کیلووات اضافه آن ۱.۵ برابر قیمت تامین برق محاسبه خواهد شد. در پلکان بعدی که مصرف بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت است تا ۳۰۰ کیلووات ساعت آن بر همین روال و برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات اضافه ۲.۵ برابر قیمت تامین برق لحاظ خواهد شد و در پله نهایی که برای مصرف بالای ۴۰۰ کیلووات ساعت است تا ۴۰۰ کیلووات ساعت آن بر اساس روال اعلام شده و برای بیش از ۴۰۰ کیلووات ساعت آن ۳.۵ برابر قیمت تعیین برق محاسبه می‌شود.

به گفته این مسئول، برای ماه‌های گرم سال و بسته به شرایط آب و هوایی منطقه این سقف ۲۰۰ کیلووات ساعت تغییر کرده و افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای مشترکین کمیته امداد و بهزیستی که مصرف برق آنها تا ۱۰۰ کیلووات است نیز تعرفه برق رایگان محاسبه می‌شود.

مصارف غیرمجاز یکی از مهمترین دلایل خاموشی

موضوع دیگری که مرادی به آن اشاره کرد تاثیر مصارف غیرمجاز در ناپایدار شدن شبکه برق بود و افزود: یکی از مهمترین این مصارف مربوط به دستگاه های استخراج رمز ارز است که بار اضافه به شبکه تحمیل می کند.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه هیچ مرکز مجاز استخراج رمز ارزی نداریم، تاکید کرد: تمام مراکزی که فعالیت دارند غیرمجاز هستند و در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از کشف بیش از ۲۳۹۶ دستگاه استخراج رمز ارز در استان طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: میزان مصرف این دستگاه‌ها ۴۱۳۳ کیلووات بوده است.

مرادی با بیان اینکه اشتراک‌های غیرمجاز هم بار اضافه به شبکه تحمیل می‌کند، از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه اشتراک غیرمجاز چه در بخش خانگی و چه رمز ارزها حتما شرکت توزیع برق را در جریان بگذارند.

کاهش ۳۶ درصدی سرقت‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به موضوع سرقت‌ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه میزان سرقت‌های صورت گرفته از تجهیزات و شبکه برق در استان در شش ماهه دوم سال گذشته نسبت به شش ماهه اول سال از نظر ارزشی ۳۶ درصد و از نظر تعداد ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی دلیل کاهش سرقت‌ها را برقراری گشت‌های مستمر، گشت مشترک با نیروی انتظامی و تغییر تجهیزات از جمله تبدیل ۲۵۰ کیلومتر سیم به کابل خودنگهدار و... دانست.

مرادی اضافه کرد: به علاوه دستگاه‌های قضایی و امنیتی و خصوصا دهیاری‌ها همکاری خوبی برای کاهش سرقت خصوصا در روستاها داشتند.

وی سرقت تجهیزات را نیز یکی از دلایل مهم ناپایداری شبکه برق و آسیب به تجهیزات اعلام کرد.

انتهای پیام

نظر شما