شناسهٔ خبر: 54071305 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

پیام‌های تسلیت مسئولین برای درگذشت آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا

آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق، مورخ اسلامی و از اساتید حوزه و دانشگاه، امروز به ملکوت اعلا پیوست. مسئولین برای درگذشت این عالم ربانی پیام تسلیت منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز - متن پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای درگذشت آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت عالم متقی و عارف سالک، مرحوم مغفور آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا (طاب ثراه) موجب تاثر و تاسف فراوان شد.

استاد فاطمی‌نیا در کنار سجایای اخلاقی فراوان و بهره‌مندی از فیوضات معنوی و آموزه‌های عرفانی، سال‌های متمادی در امر خطابه و منبر به تعلیم و تبیین مسائل دینی با محوریت اخلاق و ادب اسلامی پرداخت و شاگردان و علاقه‌مندان از محضر پُرفضیلتش استفاده می‌کردند.

بی‌تردید فقدان این عالم وارسته و عارف پارسا، ضایعه‌ای تلخ و خسرانی جبران‌ناپذیر برای جامعه دینی و ایمانی است. اینجانب درگذشت استاد فاطمی‌نیا را به رهبری معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان، دوستداران و بیت مکرم ایشان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت احدیت برای روح بلند آن مرحوم رحمت بی‌کران و علو درجات در اعلی علیین و برای بازماندگان معزز بالاخص فرزندان گرامی و خانواده‌های وابسته صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.»

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا آورده است:

این استاد برجسته اخلاق با کلام و بیان نافذ و سخنان تأثیرگذار، زندگی پرخیر و برکت خود را با اخلاص وقف ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف کرد و با تألیف آثار ارزشمند کارنامه درخشانی از خود بر جا گذاشت که چون چراغی فروزان، الهام‏‌بخش باقی خواهد ماند.

رحلت عالم وارسته و خطیب توانا حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدعبدالله فاطمی‌‏نیا، موجب تأثر گردید. اینجانب این ضایعه را به حوزه‌‏های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‏ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌‏گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

همچنین محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، در پی ارتحال آیت الله فاطمی نیا پیام تسلیتی صادر کرد:

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق و خطیب برجسته کشور موجب تاثر و اندوه فراوان شد.

بدون تردید خطبه‌ها، رهنمود‌ها و سخنرانی‌های مذهبی این استاد گرانقدر که همیشه از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم برخوردار بود و اقشار مختلف جامعه علاقه و اشتیاق وافری به سخنان دلنشین و تاثیرگذار این چهره برجسته دینی داشتند، برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران و نسل‌های آتی به یادگار باقی خواهد ماند.

از خداوند متعال برای این عالم دینی علو درجات و برای علاقه‌مندان و بازماندگان آن فقید سعید صبر و اجر مسألت دارم.

محمد مخبر
معاون اول رییس جمهور

نظر شما