شناسهٔ خبر: 54070645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص ۲ درصد منافع معادن به راه‌های استان آذربایجان شرقی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده استان آذربایجان شرقی از اختصاص ۲ درصد منافع معادن به راه‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

آقای علیزاده در بررسی مشکلات راه‌های شهرستان هشترود با فرماندار این شهرستان گفت:برای بازسازی، ترمیم و روکش آسفالت جاده‌های تخریب شده ناشی از حمل بار معادن از ظرفیت آن‌ها استفاده خواهد شد.

 ۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت مسیر هشترود - مراغه و هشترود - قره چمن اختصاص  یافته که تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده استان آذربایجان شرقی گفت: مسیر ۲۰ کیلومتری عرقطو دربند که راه چندین روستای بخش مرکزی هشترود است و چندین سال است که برای ساکنین مشکلاتی بوجود آورده بود برای آسفالت ریزی تا یک ماه آینده به پیمانکار داده می شود.

وی همچنین از آسفالت ریزی راه روستایی دهلان با مشارکت ۵۰ درصدی اهالی خبر داد و گفت: اگر اهالی روستا ۵۰ درصد زیر سازی این جاده را بر عهده بگیرند ۵۰ درصد مابقی آسفالت نیز بر عهده اداره راهداری خواهد بود.

آقای توری فرماندار شهرستان هشترود هم خواستار تکمیل و اتمام ۵ پل روستا‌ها که بر اثر سیل سال ۹۵ تخریب شده بودند  شد.

 الان عرشه‌های این پل‌ها برای ۴۰ سال پیش تعبیه شده و عرض آن‌ها ۵.۵ متر است که باید به ۶.۵ متر تغییر یابد چون برای تردد ماشین‌ها اهالی با مشکل روبرو می‌شوند.

وی از کمبود ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و برف روبی این شهرستان گله کرد و گفت: نبود و یا در برخی موارد مستهلک بودن ماشین آلات باعث شده رسیدگی به جاده‌ها با مشکل روبرو شود و در زمان برف روبی با توجه به تلاش شبانه روزی راهداران با مشکلات زیادی روبرو شویم.

وی خواستار تعریض جاده هشترود - دامناب در اتوبان پیامبر اعظم (ص)  شد و گفت: کم عرض بودن و عدم روشنایی این جاده باعث بروز تصادف می‌شود.

 عمده  دلیل مهاجرت و ترک روستا‌های شهرستان به سایر شهر‌ها  نبود راه ارتباطی درست است.

وی خواستار آسفالت ریزی این راه‌ها علی الخصوص راه‌های روستایی بخش نظرکهریزی  شد.

نظر شما