شناسهٔ خبر: 54065171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افرادی که به وظایف خود عمل می کنند به توفیق شهادت نائل می شوند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: حادثه حرم رضوی زمانی رخ داد که سه روحانی جلسه ای برای خدمت به محرومین داشتند. این حادثه هنگام فعالیت برای خدمت به محرومین نشان داد افرادی که به وظایف خود عمل می کنند به توفیق شهادت نائل می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم چهلمین روز شهادت حجج اسلام اصلانی و دارایی شهدای حادثه ۱۶ فروردین ماه حرم مطهر رضوی که در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر برگزار شد اظهار کرد: خدمت به مردم توسط عالمان دینی ماجرای جدیدی نیست. اما با حادثه تروریستی حرم رضوی ارزش این خدمت بیشتر نمایان شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری رسیدگی به مردم را از وظایف عالمان دینی برشمردند و ارزش خدمت کردن به محرومین بالاست. حادثه حرم مطهر رضوی هم زمانی رخ داد که این سه روحانی جلسه ای برای خدمت به محرومین داشتند و این حادثه هنگام فعالیت برای خدمت به محرومین نشان داد افرادی که به وظایف خود عمل می کنند، به توفیق شهادت نائل می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: شهادت این دو روحانی شهید نشان داد هنوز عالمان دینی در خط مقدم حفظ امنیت به شهادت می رسند.

وی افزود: استکبار برای به بردگی کشیدن ملتها ابتدا عالمان را می کشد. شغل طلبه ها شغل سیاسی است و دشمن نمی تواند آنها را تحمل کند. عالمان دینی و طلبه ها به دنبال آزادی انسانها هستند. لذا دشمنان یا طلبه ها را می کشند و یا ترور شخصیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهادت در حرم رضوی این پیام را دارد که حرم محل شهادت و مبارزه است.

گفتنی است در این جلسه بزرگداشت، حجت الاسلام پاکدامن روحانی جانباز و بازمانده حادثه حرم مطهر رضوی میثاق نامه با شهدا را قرائت کرد.

در بخش هایی از این میثاق نامه آمده است: لباس روحانیت لباس خدمت به دین و بندگان خداست، لباس روحانیت لباس کار و جهاد است. لباس روحانیت لباس شهیدان اصلانی و دارایی است که با لب تشنه و حین خدمت پرکشیدند. خادم مردمی هستیم که بیش از ۴٠ سال از انقلاب و ارزشهای دین حمایت می کنند و با شهدا پیمان می بندیم راهشان را با اراده های فولادی ادامه دهیم تا پرچم اسلام و انقلاب را به دست امام زمان(عج) برسانیم.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

نظر شما