شناسهٔ خبر: 54061617 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

حزب الله:نتایج انتخابات لبنان را هر چه باشد،می‌پذیریم

معاون دبیرکل حزب الله پس از انداختن رأی خود به صندوق در انتخابات مجلس لبنان گفت: ما می‌گوییم نتایج هر چه باشد آن را خواهیم پذیرفت و دستان خود را به سمت همه کسانی که انتخاب خواهند شد دراز می‌کنیم تا با هم همکاری داشته باشیم و لبنانی بهتر بسازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه حزب الله نتایج انتخابات لبنان را هر چه که باشد خواهد پذیرفت، گفت: نتایج انتخابات را مردم تعیین خواهند کرد و از این به بعد هیچ کس حق ندارد بگوید این مجلس نماینده مردم نیست.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، معاون دبیرکل حزب الله پس از انداختن رأی خود به صندوق در انتخابات مجلس لبنان تصریح کرد: لبنان از مرحله فروپاشی به مرحله پویایی رسیده است. ما ایمان داریم که شرایط به گونه‌ای است که همه باید با هم همکاری داشته باشند تا لبنان و آینده آن را بسازند. دیگر مشکلات و ذلت و بحران بس است. من فکر می‌کنم این انتخابات نبرد گزینه‌های سیاسی است. هر انسانی حق دارد که انتخاب کند، اما در نهایت باید مردم بدانند که هر انتخاب سیاسی که صورت بگیرد باید نماینده این مردم باشد. از این رو از همه می‌خواهم به پای صندوق‌های رأی بیایند تا رأی خود را بیندازند و پس از انتخابات هیچ کس حق ندارد درباره مجلس نمایندگانی که تشکیل می‌شود این سخن را بر زبان بیاورد که این مجلس نماینده مردم نیست، زیرا این مجلس نماینده مردم است و نمایندگان از مناطق مختلف لبنان و از طوایف مختلف با آرای مردم انتخاب می‌شوند بنابراین یک مجلس نمایندگان جدید تشکیل خواهد شد که به رسمیت شناخته خواهد شد.

او افزود: از این رو هرگونه تلاش برای خدشه وارد کردن به آن یا هرگونه تلاش‌های تبلیغاتی یا سیاسی برای مخدوش کردن چهره نتایج انتخابات از این به بعد قابل قبول نخواهد بود، زیرا ما مجلس نمایندگان واقعی خواهیم داشت، زیرا مردم با آزادگی کامل در حال دادن رأی هستند و به قناعت کامل رسیده اند. همانطور که مشاهده می‌کنیم به رغم همه اختلافات موجود در نهایت مجلس تشکیل خواهد شد. ما می‌گوییم نتایج هر چه باشد آن را خواهیم پذیرفت و دستان خود را به سمت همه کسانی که انتخاب خواهند شد دراز می‌کنیم تا با هم همکاری داشته باشیم و لبنانی بهتر بسازیم. ما در مرحله‌ای هستیم که نیازمند پویایی هستیم و نیاز به تبلیغات و جار و جنجال رسانه‌ای نداریم و نباید علیه یکدیگر سخن بگوییم.

انتخابات پارلمانی لبنان صبح امروز یکشنبه و با رقابت میان ۷۱۸ نامزد برای تصدی ۱۲۸ کرسی پارلمان آغاز شده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما