شناسهٔ خبر: 54051151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهره‌مندی ۱۰۰۰ نفر در روستای «ورزگ» قاین از خدمات درمانی رایگان

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از بهره‌مندی قریب به هزار نفر از خدمات مانور بهداشت و درمان اضطراری در روستای ورزگ قاین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجیدرضا لطیفی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران،اظهار داشت: تعداد ۹۹۰ نفر از خدمات ویزیت، دارو، توانبخشی، ارتوپدی فنی، مشاوره و دیگر خدمات سلامت‌محور بطور رایگان بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مانور، ارائه خدمات بشر دوستانه جمعیت هلال‌احمر در مناطق کم‌برخوردار استان است، افزود: افزایش سطح هماهنگی و آمادگی‌های درون و برون‌سازمانی، بهبود فرآیندهای عملیاتی، تمرین فرآیندهای تولید و گردش اطلاعات، افزایش سطح آمادگی تیم‌های عملیاتی در فرآیندهای پاسخگویی و تأمین نیاز آسیب‌دیدگان، ارائه خدمات توانبخشی، شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های عملیاتی از دیگر اهداف اجرای این مانور است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی ادامه داد: تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری و توانبخشی شامل پزشک، پرستار، ماما، تکنسین دارویی، کارشناس تغذیه، کارشناس روانشناسی، بهداشت محیط و ارتوپد فنی در دو روز متوالی خدمات خود را به صورت رایگان به مردم اهالی منطقه ارائه دادند.

لطیفی با اشاره به اینکه در جریان این مانور تعداد ۲۷۰ نفر از خدمات ویزیت و ۲۵۸ نفر از داروی رایگان بهره‌مند شدند، گفت: همچنین تعداد ۲۰ نفر از خدمات مادر و کودک و ۸۱ نفر از مشاوره تغذیه بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: تعداد ۴۵ نفر از خدمات ارتوپدی فنی، ۳۷ نفر بهداشت روان، ۵۹ نفر تزریقات، تست قند و نوار قلب نیز بهره‌مند شده‌اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور تیم سحر معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان در حاشیه اجرای مانور درمان اضطراری، عنوان کرد: تعداد ۱۵ نفر از اعضای آموزش‌دیده در این تیم فعالیت داشتند.

لطیفی با بیان اینکه تیم سحر به ۱۵۷ نفر از کودکان خدمات اولیه روانشناختی ارائه داده است، افزود: تعداد ۱۰۶ بسته فرهنگی و اجتماعی در این طرح توزیع و ۱۷ نفر از روستاییان نیازمند از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: هر تیم سحر متشکل از چهار تیم خدمات روانشناختی، فضای دوستدار کودک، خدمات بهداشتی و تیم مستندسازی و تولید محتوا بوده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمامی آموزش‌های تیم سحر قبل از برگزاری مانور به مدت ۲۴۰ ساعت توسط فرماندهان تیم سحر با برنامه‌ریزی معاونت جوانان در سطح استان برای اعضا انجام شده، گفت: در راستای اجرای این مانور همچنین تعداد ۴۵ دانش‌آموز آموزش های پناهگیری و خروج ایمن را فرا گرفتند.

لطیفی با اشاره به اینکه در این مانورها تمام خدماتی که در بحران‌ها و حوادث رخ می‌دهد، پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: در مجموع بیش از ۳۰ تیم در این مانور مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

نظر شما