شناسهٔ خبر: 54050586 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

نساجی به همکاری با الهامی پایان داد

اخراج پر سروصدای «ساکت»!

صاحب‌خبر -
آدرینا ورشینگر/ دو هفته بعد از اولین قهرمانی تاریخ باشگاه نساجی که با سرمربیگری ساکت الهامی در جام حذفی رقم خورد، این مربی از هدایت سرخپوشان قائمشهری کنار رفت. این اتفاق در حالی افتاد که تنها 4 هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده ولی الهامی پس از شکست 2 بر صفر نساجی برابر مس، از سمت خود کناره‌گیری کرد که استعفای او مورد موافقت قرار گرفت. باشگاه نساجی در این خصوص اعلام کرد:«در این مدت باشگاه تلاش کرد نهایت همکاری با آقای الهامی را به عمل آورده و تا حد امکان به وظیفه خود در قبال وی جامه عمل ببخشد اما بنا به دلایلی که باشگاه ترجیح می‌دهد از ذکر جزئیات آنها خودداری کند، زمان جدایی از ایشان فرا رسیده است. در این باره تا این حد بسنده می‌کنیم که مشارالیه پس از دیدار مقابل مس و شکست در این مسابقه در رختکن اقدام به رفتاری نموده‌اند که هرگز در تاریخ باشگاه سابقه نداشته است. مسائلی که ذکر مجدد آنها مایه وهن باشگاه بزرگ نساجی و هواداران بی‌نظیر آن است. بنابراین ضمن تشکر از آقای الهامی، خداحافظی چندباره ایشان با بازیکنان و خودداری از برگزاری و برنامه‌ریزی جلسه تمرینی را به منزله استعفای وی قلمداد کرده و با ایشان قطع همکاری می‌شود.» الهامی هم در واکنش به این اتفاق در صفحه اینستاگرامی متنی را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده:«از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان، از همان روزهای اول که به نساجی آمدم، در یک جنگ نابرابر، با آنها که نساجی را حیاط خلوت خود می‌دیدند، جنگیدم و در میدان مسابقه زورم رسید پرچم نساجی را به اهتزاز در آورم اما حریف بازی‌های پشت پرده‌شان نبودم. شما که غریبه نیستید، از همان روز که با دست خالی معادلات مدعیان را به هم زدیم، این روز را می‌دیدم و همین شد که می‌خواستم بعد از قهرمانی در جام حذفی خلاف میل باطنی‌ام از نساجی جدا شوم اما ماندم تا رفیق نیمه راه نباشم. خوشحالم با نساجی جامی را دوباره به دست آوردم که بعضی‌ها سال‌هاست هر چه می‌زنند و می‌کوبند دست‌شان به آن نمی‌رسد.»
ماجرای اخراج الهامی چیست؟
همکاری نساجی با الهامی در حالی قطع شد که شایعات زیادی در این خصوص به گوش می‌رسد. به گزارش ایسنا، الهامی در رختکن به شدت با ایزد سیف‌الله‌پور، مدیرعامل باشگاه وارد درگیری لفظی و بگومگو شده است که این موضوع از فحاشی هواداران آلومینیوم به الهامی در اراک کلید خورد. همچنین شایعه عجیب دیگری نیز منتشر شد مبنی بر اینکه الهامی به صابر حردانی بازیکن نساجی در رختکن این باشگاه بی‌احترامی عجیبی کرده است که باشگاه نساجی این خبر را رد کرد. حردانی در واکنش به این خبر به ورزش سه گفت:«آقا ساکت با همه بازیکنان مثل برادرشان رفتار کردند و خیلی محترم هستند. این حرف‌ها که در فضای مجازی دیدم، واقعاً زشت و شرم‌آور است. یک عده دروغ درآورده‌اند و نمی‌دانم اهداف‌شان چیست. مگر می‌شود این همه دروغ سرهم کنند؟ مطمئن باشید بفهمم چه شخص یا صفحه مجازی این شایعه زشت را درست کرده و این حرف را زده، از او شکایت می‌کنم.»
تصمیم ساکت به افشاگری
پس از بیانیه باشگاه نساجی و قطع همکاری این باشگاه با الهامی، سیف‌الله‌پور مدیرعامل باشگاه نساجی در این خصوص به ایسنا گفت: «اولویت ما مسائل اخلاقی و انضباطی است و خط قرمز ما حفظ حرمت‌هاست. ساکت الهامی زحمت کشید و تیم را در فصل گذشته در لیگ برتر نگه داشت. الهامی در این فصل هم عملکرد خوبی داشت و تیم را در جام حذفی به قهرمانی رساند اما هواداران مطمئن باشند بهترین تصمیم را گرفتیم. هیأت‌مدیره، مالک و من با هم به این جمع‌بندی رسیدیم و این تصمیم را گرفتیم. هر تصمیمی برای موفقیت نساجی خواهد بود و هواداران نگران نباشند.» در این میان، الهامی هم در واکنش به شایعاتی که درباره اخراج او منتشر شده، نوشت: «همه آن چیزی را که در رختکن رخ داد کامل و شفاف بیان کنید و اگر این کار را نکنید، خودم این کار را خواهم کرد تا همه بدانند چیزی بیشتر از موفقیت نساجی نمی‌خواستم.»
شجاعی سرمربیگری را نپذیرفت، دستیار الهامی هم رفت
پس از برکناری الهامی، مدیران باشگاه نساجی تصمیم گرفتند تا پایان فصل از مسعود شجاعی به‌عنوان سرمربی موقت استفاده کنند. با وجود این، شجاعی که پیش از این تجربه سرمربیگری موقت تراکتور را در کارنامه‌اش دارد، با این موضوع مخالفت کرد. این در حالی است که مصطفی صداقت، مربی نساجی از قطع همکاری خود با این باشگاه پس از برکناری الهامی خبر داد. او در این خصوص به فارس گفت:«من با الهامی به این تیم آمدم و در این شرایط درست نیست همکاری‌ام با این باشگاه را ادامه بدهم.» صداقت درباره دلیل برکناری الهامی توضیح داد:«ذهنیت‌هایی که باشگاه و الهامی از هم پیدا کردند، منتج به قطع همکاری شد. البته آنها بهتر می‌توانند این موضوع را باز کنند. موضوع پنهانی هم نیست، اما بهتر است خودشان صحبت کنند.» او درباره شایعه برخورد الهامی با حردانی چنین واکنشی داشت: «نمی‌دانم کدام شیرپاک‌خورده‌ای برای اولین‌بار چنین موضوعی را منتشر کرد و برخی‌ آن را در فضای مجازی بازنشر دادند، اما مگر چنین چیزی امکان دارد؟ الهامی پس از بازی در رختکن همه بازیکنان را بغل و از زحمات آنها تشکر کرد. من قویا آن را تکذیب می‌کنم و سر سوزنی حقیقت ندارد.» پس از این اتفاق مدیران نساجی از اسماعیل اسماعیلی، سرپرست فعلی این تیم که در گذشته به‌عنوان مربی در کادرفنی الهامی فعالیت کرده و البته سابقه سرمربیگری این تیم را هم در کارنامه دارد خواستند به‌عنوان سرمربی در 4 بازی باقی‌‌مانده فعالیت کند. اسماعیلی در این باره گفت:«به من پیشنهاد شده تا پایان فصل به‌عنوان سرمربی فعالیت کنم اما باید دید در نهایت چه پیش می‌آید.»

برچسب‌ها:

نظر شما