شناسهٔ خبر: 54049691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل ارشاد خراسان رضوی مطرح کرد؛

نیاز نسل جدید به معرفی مقام فردوسی

مشهد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نسل جدید ما به پرداختن به موضوع مفاخری چون فردوسی نیاز دارد و امید است که بتوانیم با ابزار هنر، آرمان فردوسی بزرگ را به خوبی منتقل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین‌زاده، شامگاه شنبه در آئین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در مورد معجزه شاهنامه کتاب‌ها نوشته شده و در این زمینه باید کتاب‌ها نیز نوشته شود.

وی ادامه داد: امسال پس از دو سال شرایط سخت پاندمی کرونا که بسیاری از برنامه‌ها در سراسر کشور دچار تعطیلی شده بود؛ به همت دانشمندان، عزیزان و طرح سراسری واکسیناسیون این مهم فراهم شد تا دوباره بتوانیم در چنین مراسمی حضور بهم برسانیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری در راستای بزرگداشت مقام فردوسی به اینجا ختم نمی‌شود و ادامه پیدا می‌کند، گفت: آئین آغازین این برنامه‌هاست و آنچه که امسال در بزرگداشت فردوسی در سطح شهر خصوصاً در محل آرامگاه این حکیم در حال اتفاق است، بحث ادامه برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری با محوریت آرامگاه توس است که از یکشنبه شروع خواهد شد.

وی افزود: این برنامه‌ها هر شب و از حماسه فردوسی تا حماسه فتح خرمشهر در محل آرامگاه فردوسی و با نمایش‌های مرتبط با فردوسی، نقالی، شاهنامه خوانی و تئاتر موضوعی با قصه‌های شاهنامه برگزار خواهد شد.

حسین‌زاده اضافه کرد: این اتفاق فرهنگی در سطح نهاد کتابخانه‌ها، مدارس و مساجد استان نیز با برنامه‌هایی متنوع رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به سفارش نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خصوص پرداختن به مقام فردوسی، گفت: نسل جدید ما به پرداختن در این موضوع نیاز دارد و امید است که بتوانیم با ابزار هنر، آرمان فردوسی بزرگ را به خوبی منتقل کنیم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اهدای نشان فردوسی در چهار حوزه حماسه‌پژوهی، فردوسی‌شناسی شاهنامه‌شناسی، حوزه حماسه‌سرایی، حوزه حماسه‌سازی و حوزه بین‌الملل صورت گرفت؛ در این رابطه سعی شد افرادی که در این حوزه‌ها تلاش کردند تا این فرهنگ را به دیگران بشناسانن د.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار خراسان رضوی، مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و جمعی از هنرمندان و پژوهشگران این حوزه برگزار شد.

نظر شما