شناسهٔ خبر: 54049524 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت خبر داد:

آغاز بکار سامانه یکپارچه فروش خودرو با حضور ایران خودرو ، سایپا و...

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت از آغاز بکار سامانه یکپارچه فروش خودرو در آینده نزدیک و با حضور ایران خودرو، سایپا و دیگر خودروسازان بخش خصوصی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالله توکلی لاهیجانی درباره برنامه عرضه نخستین فروش خودرو در سامانه یکپارچه که قرار است در آینده نزدیک انجام شود به ایرنا گفت: با آغاز سامانه یکپارچه فروش خودرو طی یکی دو روز آینده، علاوه بر فهرست پربار و متنوع خودروها حدود ۱۰ برابر نسبت به دفعات قبل خودرو عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضیان خودرو نیز بین پنج روز تا یک هفته فرصت خواهند داشت تا برای خرید اقدام کنند. با این شیوه به‌تدریج قرعه‌کشی حذف می‌شود و  با توجه به اتصال دو سامانه یکپارچه فروش خودرو سامانه جامع تجارت، معاملات شفاف خواهند شد. علاوه بر شرکت های دولتی‌، خودروسازان خصوصی نیز در این سامانه اقدام به عرضه خواهند کرد و می‌توان شاهد تغییر ریل سیاست گذاری وزارت صنعت در خصوص صنعت خودرو بود.

این مدیر افزود: با آماده عرضه شدن بخش اعظم خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان، عرضه محصولات از ابتدای سال جاری تا ۱۸ اردیبهشت‌ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت. در گذشته خودروسازان به‌صورت قطره‌چکانی، جداگانه و در برخی موارد غیرشفاف محصولات را عرضه می‌کردند و عده‌ای دلال فرصت‌طلب نیز از راه‌هایی همچون ارائه کارت‌های ملی مختلف وارد گود می‌شدند و خودروها را تصاحب می‌کردند. یعنی عرضه پشتیبان طبقه سوداگر بود.

به گفته توکلی لاهیجانی با تدابیر وزارت صنعت، نواقص برطرف شده و میزان خودروهای ناقص در از ابتدای سال جدید نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کمتر شد و معوقات خودروسازان نیز تا ۸۰ درصد کاهش یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما