شناسهٔ خبر: 54047727 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رسیدگی سریع به پرونده‌های کثیرالشاکی

رئیس کل دادگستری مازندران از ضرورت رسیدگی سریع به پرونده‌های کثیرالشاکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام اکبری بر ضرورت رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی تاکید کرد و گفت: روسای و دادستان‌ها باید از میزان پرونده‌های کثیرالشاکی در حوزه خود مطلع و نسبت به مشخص کردن دلایل و آسیب‌شناسی آن اقدام و به سرعت و با دقت این پرونده‌ها را تعیین تکلیف کنند.

او نقش دادستان‌ها درحفظ حقوق بیت المال را بسیار مهم دانست و گفت: دادستان‌ها در راستای اجرای سند تحول بیش از گذشته حضور پررنگ و موثر در حفظ حقوق عامه داشته باشند.

به گفته حجت الاسلام اکبری فرهنگ اسلامی، ایرانی جامعه ما بویژه فرهنگ مازندران برای استفاده از ظرفیت میانجی گری برای صلح و سازش بسیار مستعد است و می‌توان با توجه به این عامل مهم و تاثیرگذار مشکلات بسیاری را در حل و فصل کرد.

او می‌گوید: روسا و دادستان‌ها می‌توانند برای حل و فصل و تقلیل خسارات ناشی از دعوا‌ها از محبوبیت و اقتدار افراد ریش سفید، دارای اقتدار، صاحب نفوذ و معتمدان محلی استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران براجرای بند بند سند تحول و تعالی دستگاه قضایی برنامه ریزی مستمر و نظارت بر عملکرد‌ها تاکید کرد و گفت: با یک برنامه ریزی درست و منظم و با روحیه جهادی و خلوص درعمل می‌توانیم به هدف اصلی دستگاه قضایی استان دراجرای عدالت و جلب رضایت مردم برسیم.

نظر شما