شناسهٔ خبر: 54036610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز خبر داد؛

حضور ۱۰ نمایش داخلی و خارجی در هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز

سقز- دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز از حضور ۱۰ گروه نمایش داخلی و خارجی در مرحله نهایی این رویداد هنری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هیوا اسدبیگی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره تئاتر کردی سقز طی دو دهه فعالیت خود پذیرای هنرمندان بسیاری از داخل و خارج کشور بوده و اکنون پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا شاهد برگزاری این رویداد هنری هستیم.

وی افزود: جشنواره هفدهم از روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت پنج روز در سقز و با حضور بیش از ۲۰۰ مهمان داخلی و خارجی در سه سالن برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز اظهار داشت: جشنواره هفدهم با نمایش «دیوار» از سقز در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر آغاز شد و در این پنج روز سه سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه عمومی و ترویج جهاد کشاورزی میزبان اجراهای نمایش هستند.

اسدبیگی افزود: نمایش «سیاساڵ» از سقز، نمایش «ئاژەڵ» از بانە، نمایش «هێشتا قسەکانمان تەواو نەکردوە» از سنندج، نمایش «دیوار» از سقز، نمایش «دوورترین شاری جیهان» از ارومیە، نمایش «هاری» کاری مشترک از سقز و سنندج، نمایش «جرأت، حقیقت» از بانه آثار داخلی حاضر در این رویداد هستند.

وی خاطرنشان کرد: نمایش‌های «شه‌ویک له دوزه‌خدا» از اربیل عراق، «گیژه‌ن» از کویه عراق و «مه‌م و زین» از باتمان ترکیه نیز از جمله نمایش‌های خارجی در این جشنواره هستند که با دیگر نمایش‌ها در رقابت خواهند بود.

نظر شما