شناسهٔ خبر: 54033484 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عکس‌های نادر طالب‌زاده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد

تهران- ایرنا- نمایشگاه عکس‌های زنده یاد استاد نادر طالب‌زاده با عنوان «صبح سرخ فرداها» در گالری پردیس ملت برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نمایشگاه صبح سرخ فرداها مجموعه‌ای با ۳۰ اثر از عکس‌های زنده یاد نادر طالب‌زاده است که توسط هنرمندانی همچون حامد ملک‌پور، حامد جعفرنژاد، حمید توکلی، زهیر صیدانلو، سجاد طلوعی، سعید کریمی نژاد، سهیل صحرانورد، لیلا قدرت اللهی فرد، محمدحسین ولایتی، محمدمهدی دورانی، مهدی مریزاد، مجید حق‌دوست، مقداد مدیدی، مهدی بلوریان، میثم مه آبادی، امید وهاب‌زاده، سیدمحمدسعید سجادی، علی شایگان فرد و محسن عطائی به ثبت رسیده است.

این نمایشگاه امروز شنبه(۲۴ اردیبهشت) از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری اصلی پردیس ملت افتتاح می شود و تا ۲۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد و از ۲۸ اردیبهشت تا ۲۰ خردادماه در فضای عمومی این سینما در معرض دید علاقه‌مندان و مخاطبین قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

نمایشگاه صبح سرخ فرداها به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خبرگزاری فارس توسط موسسه تصویر شهر در گالری پردیس ملت در معرض دید علاقمندان به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین منتخب عکس‌های این نمایشگاه همزمان با پردیس سینما گالری ملت، در سینماهای آزادی، راگا، تماشا و رازی نیز از ۲۴ اردیبهشت تا ۲۰ خردادماه به نمایش گذاشته می‌شود.

نادر طالب‌زاده مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما متولد ۱۳۳۲ در تهران نهم اردیبهشت در ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. وی فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا و سیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. طالب‌زاده دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه بود.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. طالب‌زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار دارد در جنگ بوسنی نیز شرکت کرد.

مراسم وداع با پیکر این مجری، مستندساز و تهیه‌کننده دهم اردیبهشت با حضور عاشقانه مردم در معراج شهدای تهران برگزار شد.

همچنین مراسم وداع با پیکر طالب‌زاده، ساعت ۲:۳۰ بامداد یکشنبه(۱۱ اردیبهشت)، در حرم مطهر رضوی برگزار و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون زیارت استاندار خراسان رضوی بر پیکر وی نماز خوانده بود. پیکر آن مرحوم ۱۱ اردیبهشت پس از تشییع مقابل مسجد بلال به بهشت زهرا(س) انتقال یافت و مراسم خاکسپاری مرحوم طالب‌زاده در قطعه شهدای فاطمیون بهشت زهرا(س) برگزار شد و پیکر این هنرمند انقلابی در جوار مزار شهید سیدمرتضی آوینی (قطعه ۲۹) آرام گرفت.

عکس‌های نادر طالب‌زاده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد

نظر شما