به گزارش ایران آنلاین،«مختار احمدی» روز شنبه افزود: افراد می توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت نمایند.
وی همچنین گفت: مرکز تماس ۶۳۶۹ و تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۶۳۶۹ در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار سامانه "حمایت" آماده پاسخ به دغدغه های مردم است.
اعتراض به یارانه ها از طریق سامانه "مردم" قابل پیگیری است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین گفت: اعتراض به یارانه نیز طریق سامانه "مردم" این وزارتخانه قابل پیگیری است.
احمدی تاکید کرد: برای پیگیری موضوع یارانه؛ نیازی به مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و موضوع صرفا از طریق سامانه سازمان هدفمندسازی یارانهها که به زودی در دسترس قرار میگیرد قابل پیگیری است.
وی طرح توزیع عادلانه یارانه ها را در راستای کمک به پویایی اقتصاد کشور، مردمی سازی و عدالت در پرداخت یارانه دانست و گفت: دولت پس از نظرخواهی از نخبگان و کارشناسان حوزه اقتصاد کشور این سیاست را اتخاذ کرده است.
این مقام مسئول همچنین ملاک پرداخت یارانه را زیر پوشش بودن نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و دیگر نهادها ندانست و گفت: صرفا قرار گیری در دهک دهم منجر به حذف یارانه میشود.
احمدی با تأکید بر اینکه همشهریان در صورتی که از ابتدای اجرای طرح هدفمندکردن یارانهها در سال ۱۳۸۹ یارانه نقدی دریافت نکردهاند، یا به دلیل انصراف یا عدم ثبت نام از سال ۱۳۹۳ مشمول یارانه مذکور نبودهاند و متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود برای دریافت یارانه کمک معیشتی جدید هستند، می توانند طی سه ماه آینده نسبت به ثبت مشخصات خود در سامانهای که به زودی توسط سازمان هدفمندسازی یارانهها اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام نمایند.
وی افزود: در صورت تأیید درخواست، یارانه کمک معیشتی جدید از ابتدای اجرای برنامه محاسبه و به خانوار تعلق خواهد گرفت.
انتهای پیام/