شناسهٔ خبر: 54033126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس:

فارس میزبان شایسته‌ای برای زائران اربعین حسینی است

شیراز-ایرنا-استاندار فارس با اعتقاد به اینکه مردمی بودن برنامه‌های اربعین حسینی، از اهمیت بسیاری برخوردار است،گفت: باید تدابیر لازم برای اسکان زائران اربعین که در استان فارس به طور موقت اسکان می‌یابند، اتخاذ شود.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدهادی ایمانیه روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی فارس در شیراز اظهار کرد: مهمان‌نوازی فارس در سفرهای اربعین باید مانند گذشته نمود داشته باشد تا شاهد رضایت عموم مردم از این سفرها باشیم. 

استاندار فارس اعلام کرد: مسیر استان‌های شرقی برای سفر اربعین از استان فارس است و یک شب یا دو شب اقامت زائران در استان فارس طبق روال سال‌های گذشته صورت می‌گیرد. بنابراین باید تدابیر کافی برای اسکان زائران اتخاذ شود.

توسعه کتابخانه ها و سینماها

وی با تأکید بر اهمیت تأمین و توسعه زیرساخت‌ها در بخش کتابخانه گفت: باید برنامه مشخصی برای رسیدن به استانداردها در این زمینه تهیه و تدوین شود.

ایمانیه ادامه داد: باید برنامه جامع و مشخص چهار ساله مبنی بر اینکه چگونه در بخش سخت‌افزاری و مشکلات مکانی حوزه فرهنگ به حد استاندارد برسیم تدوین و آماده شود و از پیشنهادات در این زمینه بهره ببریم.

وی به لزوم تدوین و رصد برنامه چهار ساله در حوزه سینماها اشاره کرد و گفت: بایستی این موضوع مورد توجه واقع شود  تا کارهایی که نسبت به انجام آنها تعهد شده به سرانجام برسد.

این مقام مسئول افزود: باید برنامه جامعی برای شهر شیراز نوشت و با طرح این برنامه در شهرداری، شورای شهر و شورای توسعه شیراز، تصمیمات لازم برای اجرایی شدن آن اتخاذ و تکلیف و وظیفه هر دستگاه مشخص شود.

ایمانیه اضافه کرد: براساس تجربه و هم‌اندیشی راه حل پیدا کنید و معطل اینکه بودجه برسد یا نه، نباشید چون در بسیاری از امور نیاز به بودجه نیست اما بحث کتابخوان و ساعت مطالعه و کتابخوانی‌ مفید از بحث سخت‌افزاری مهم‌تر است.

نظر شما